• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen helemaal weer als nieuw maken

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi,

Ik had een vraag voor me buurman,kun je zelf je velgen helemaal goed kaal schuren en ze weer coaten.
Ik weet namelijk helemaal niks van velgen en het matriaal daarom die vraag hier.

Of weet iemand een goed adres of kan iemand het hier.

Groetjes Jordy
 
Succes met zelf schuren, dat is echt een pokkewerk.
En als je ze laat poedercoaten of lakken dan willen ze toch eerst zelf laten stralen.

Adresje voor coaten, wat voor een kwaliteit/kleur wil je?
wheeltrim.nl, velgenalsnieuw.nl, velgen.nl en ga zo nog maar even door.
Zijn genoeg adresjes voor.
 
Ik ga niet schuren haha ik krijg morgen mijn bestelling van carclean waarschijnlijk binnen dus dan heb ik geen tijd,nee me buurman wou zijn velgen weer als nieuw hebben hij heeft al een beetje gegoogeld en heeft wel wat gevonden,maar ik dacht vraag het eens hier.
 
hallo allemaal

Ik ben dus die buurman en wou jullie de foto's laten zien van me velgen,ik heb hier en daar wel informatie gewonnen maar ik ben er nog niet uit.
Weet iemand hier een passende oplossing voor.

2gx1m40.jpg


14s55c.jpg
 
Enige oplossing daarvoor is laten stralen en lakken of stralen en poedercoaten. Poedercoaten is veelal goedkoper dan lakken.
Voor zo'n 250 euro heb je al je velgen weer als nieuw met poedercoaten.

Zelf schuren zou je kunnen doen, maar dat kost een flinke tijd, zeker met deze schade. En het lakken is met spuitbussen ook niet altijd even makkelijk.
 
Het is wel een gepolijst velgbed zo te zien. Je zou dus de bedden ook nog opnieuw kunnen laten polijsten want zo te zien zijn de velgharten nog vrij netjes.

Voor adressen even google-en naar velgendokter oid dan kom je er wel uit.
 
Nog een optie:

De velgen in de verfafbijt zetten en opnieuw spuiten. Opzich goed te doen, wel wat werk.

Groeten,
Vincent
 
Enige oplossing : zandstralen, poedercoaten in elke gewenste kleur en anders verkopen en/of nieuwe aanschaffen ! Zelf klussen is bij dit soort problemen NIET te doen !