• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen in de Gyeon Q² RIM gezet

julian

Detailing rookie
22 feb 2014
65
0
Eerste poging om mijn velgen te coaten met https://www.Carclean.com/product/Gyeon...m_30kit_102612
ik moet zeggen dat t aardig gelukt is denk ik .
eerst heb ik volgens het stappenplan elke velg eraf gehaald en met https://www.Carclean.com/product/Monel...MNF0105_102671 ingespoten en daarna gewassen en vervolgens met klei https://www.Carclean.com/product/Monel...N_DV1pc_102086 al t vuil en contaminatie te verwijderen... wat kwam daar een zooi af! Vond trouwens de klei soms snel korrelig. Hebben anderen hier ook dezelfde ervaring mee of doe ik iets niet goed misschien? Wat ik me kon herinneren van de klei van Mequiars was dat niet zo.
Daarna met https://www.Carclean.com/product/Gyeon...p_500_102604Q2 ingespoten en daarna Q2 Rim aangebracht. T aanbrengen vond ik trouwens vrij lastig. Ik vond t moeilijk om tussen de spaken met dat blokje wat erbij zit te komen. HIermee bedoel ik om dan met dat blokje om te draaien als je hem er tussen steekt om de andere zijde te voorzien van het product. Daar is dat blokje te groot voor. Uiteindelijk dus maar voorzichtig het meegeleverde doekje wat je om het blokje doet om mijn vinger gedaan en zo het aangebracht. Zal wel niet de bedoeling zijn maar wist niet hoe t anders te doen:s Iemand hier tips voor?

Hier het resultaat:

(en niet te vergeten gelijk even mijn remklauwen geverfd met hamerite :) )

2014-03-17173021_zps4b2deffe.jpg


Aardig waterafstotend: hier een filmpje

th_video-2014-03-17-17-23-44_zps737f911a.jpg

Was vergeten hoe leuk het was om aan je auto bezig te zijn! :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er een significant verschil tussen de Gyeon Q² Rim, en de Gyeon Q² Mohs als we praten over de velgen ?
of kun je als je toch al de Mohs hebt deze net zo goed op de velgen doen?
 
Herkenbare sheeting inderdaad. Echt ongelooflijk hoe snel die is.
Mohs kan over velgen maar Rim is even een tandje gekker dan Mohs qua beading en sheeting en volgens mij ook beter bestand tegen hogere temperaturen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Voor tussen de spaken gebruik ik ronde make-up padjes. Werkt ook erg prettig. Wel even handschoentjes aantrekken.. Heb je 1 of meerdere lagen aangebracht? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
ziet er goed uit. Maar uiteindelijk gaat het niet om de sheeting / water wat eraf loopt, maar over hoe snel vuil en remstof / deeltjes intrekken danwel weer te verwijderen zijn.
Kun je daarover een update geven?
 
Wij hebben van de week pikzwarte wintervelgen van mijn auto gehaald waar zo'n 600 kilometer mee was gereden sinds laatste wasbeurt en die waren zo schoon.
 
ja hier hetzelfde...had mijn auto 3 weken niet gewassen en er zat een laagje vuil op. met een vinger veegde ik zo in een veegje het vuil eraf, net zoals je stof makkelijk verwijderd, het is gewoon niet gehecht. :ja
 
Geweldig resultaat!

Ik zit er zelf over te denken om Q² RIM op mijn toekomstige velgen met gepolijste rand te gaan aanbrengen maar ik lees ook het probleem dat je met dat blokje niet overal mooi bij kan en volgens mij al helemaal niet tussen de boutjes van een 3-delige velg
Ik zat zelf te denken om dit met een wattenstaafje te doen, iemand nog andere ideeën?

Gaat om deze velgen (niet de mijne maar dit type velg)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ben het eens met Tim ! Heb ik ook gedaan en werkt perfect, wel handschoenen dragen. En die boutjes.......dat wordt ff een klusje maar is wel goed te doen, als je de Q2 Rim er maar niet te dik er op smeert, want als het is uitgehard krijg je het er erg moeilijk weer af. Alleen polijsten helpt dan nog en dat lijkt me een lastig verhaal op dit soort velgen.
 
ja make up pad lijken mij bij die velgen wel handig ja. @ arjan: zal binnenkort is kijken of ik ze weer een keer kan wassen me velgen, heb er dan denk ik 1000 km mee gereden zonder te wassen.
 
@julian, Ik zou het bij iemand op een set 18" 270m willen gaan aanbrengen.
7158-xl.jpg

Het design lijkt erg op jouw velgen. In de smalle ruimte kan ik net een Wheel Woolie Small tussen. Is dat vergelijkbaar met de ruimte die jij hebt?

Heb je ze ondertussen al een gewassen?
 
Sorry voor de late reactie polomaniak...heel lang niet ingelogd vanwege een verbouwing...zoals ik net nu kan zien op jou foto is die ruimte inderdaad vergelijkbaar ja. Ik heb ze zeker al meerdere malen gewassen ja...in principe kan je al met een hogedrukspuit al het vuil er zo afspuiten omdat het totaal niet gehecht is maar gewoon "op" de coating ligt. ik ben zeer tevreden.
 
ik heb ze gewoon nadat ik klaar was met aanbrengen een half uurtje gewacht en weer onder mijn auto gezet. Wel heb ik hem een dag laten staan, je mag er volgens mij pas na 24 uur weer mee rijden, dan is het geheel uitgehard dacht ik.