• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen, in de wax of in de sealant

CarJunkyXL

Detailing guru
4 apr 2016
611
153
38
Ik zat naar de de volgende producten te kijken:

https://carclean.com/nl/product/WheelWax/WheelWax_256gr_100814?o=srWheelwax

En naar dit artikel:

https://carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Wheel_Sealant_235ml_100734?o=srWheel se

Ik heb het idee dat het een beetje hetzelfde is. Zou mijn velgen wat beter willen beschermen zodat het wassen nog wat makkelijker gaat. Althans. Ik hoop dat ik daar de vruchten van pak. ;)

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een coating te smeren en te drogen. Daarom kom ik dus op een sealant of wax voor de velgen.

Wat raden jullie aan? En waar kiezen jullie voor?

ooit ergens gelezen dat geen enkele wax of sealant het lang zal uithouden op wielen gezien de omstandigheden (centrifugale krachten en warmteontwikkeling).

daarom heb ik toen de PB WS niet gekocht. wel zet ik af en toe een laagje sealant op de velgen nadat ik de wagen behandeld. heb. blijft mmestal week of 2/3 zitten.

denk dat je beter richting gyeon rim kijkt voor langdurig resultaat.

Ik heb die van poorboys. Geen vergelijkingsmateriaal met die van Wheel wax.
Kan wel zeggen dat ik op de ene auto wel de sealant had zitten en op de ander niet maar kan zeggen dat de velgen met sealant veel makkelijker schoon te houden zijn!
Gister op de andere auto ook de sealant aangebracht en moet zeggen dat ik mijn velgen er zelfs extra mooi van uit vind zien. Er kwam op die velgen (zie mijn profiel foto) een extra glans overheen alsof ze net in de wax staan!
Op de andere auto had ik dit idee op beide sets velgen minder...
Ook in de winter is het een stuk makkelijker schoon maken en de velgen hebben ook een mooie beading bij regen.

Toevallig heb ik ze allebei staan. De Wheelwax is wat snottiger en de PB wat vaster qua structuur. De Wheelwax ruikt het sterkste en naar mijn smaak het lekkerste (zoet-kauwgomballen)

20160808_230845.webp

Ze blijven allebei een paar maanden zitten en de Wheelwax bij mij net ietsje langer.

@Michael Lammers , er staat ergens op het forum een review/vergelijk tussen de PB Sealent en Wheelwax en uit mijn hoofd zijn ze een beetje vergelijkbaar.
Ikzelf heb de Wheelwax en ja de velgen blijven langer schoon en zijn makkelijker bij te houden ,standtijd in mijn geval was tijdens de winter 1/2 maanden.
Andere goede optie welke ik gebruik= C@r... Reload (Cc voert Gyeon Cure als vervanger). Dit spul is stuk makkelijker qua verwerking en voor de rest is het een kwestie van bijhouden.
Deze winter zet in mijn zomervelgen in de Gyeon Rim.

Ik heb beide geprobeerd... Merk weinig verschil... Ik zou de poorboys nemen.. Puur voor de geur ;)

Wheelwax of PB wheelsealent , beide best veel werk om aan te brengen in relatie tot de standtijd.
Ik zou voor Gyeon Cure ,C@r... Reload kiezen vanwege standtijd en gemak om aan te brengen.

Ook hier de PB gebruikt, werkt prima voor weinig.
Nu gebruik ik een wielwax van een ander merk (BMD) en deze verwerkt nog makkelijker!
Standtijd zal een maand of 3 zijn.
Voor in de koudere maanden (waardoor ik de auto minder wekelijks bij kan houden) heb ik sinds kort Gyeon Rim liggen.

Drie jaar ervaring met Poorboy's Wheel Sealant. Verwerkt gemakkelijk, easy-on easy-off, en geeft zichtbaar extra glans. Afhankelijk van het type velg kost het wel wat tijd om het goed (aan de binnen- en buitenkant) aan te brengen. Voor het beste resultaat moeten de wielen er af. Standtijd 2 tot 3 maanden (1.500 km/mnd), om de week schoonmaken met een gewone shampoo (Gyeon Bathe). En gebruik handschoenen bij het aanbrengen, want je handen blijven anders lang ruiken. Gyeon Wetcoat heb ik afgelopen winter op de winterset uitgeprobeerd. Super gemakkelijk aan te brengen en het tussendoor schoonmaken vond ik verbluffend eenvoudig. Het vuil vloog er werkelijk af. Standtijd wel wat korter dan PB. Maar gewoon iedere maand een paar spraytjes per velg en Klaar was Kees.

Laatst bewerkt: