• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen licht beschadigd.

spacejam

Detailing addict
12 apr 2010
32
52
Na een aantal keren spullen te hebben gekocht voor mijn auto te poetsen hier heb ik mij maar even geregistreerd op dit forum omdat ik nu met een klein probleempje zit.

Ik heb onlangs een set 2ehands 18" originele opel velgen gekocht voor mijn astra h en wel deze (voorbeeldfoto):

velg1.jpg


Helaas zitten er bij mij vrij veel maar fijne krassen in waar ik mij toch wel aan stoor, maar het is eigenlijk weer te weinig om ze opnieuw te laten spuiten wat een kapitaal kost bij dit soort lak:

grondlak
zwarte lak
2x chroomlook lak
blanke lak

de goedkoopste aanbieder vroeg nog 150euro per velg wat dus erg kostbaar is.

Ik heb een stukje met commandant 4 gepoetst wat wel een beetje helpt maar ik ben te bang om te veel te poetsen en dan door de lak heen te gaan.

Weet iemand met wat voor middel dit nog enigzins te verbeteren is?

Ik zou nog wat foto's van de velgen posten maar de batterij van mijn toestel was natuurlijk weer op het verkeerde moment leeg.
 
Hoe diep zijn die krassen? Kun je er met je nagel in?
Vaak wanneer dat mogelijk is, zijn de krassen te diep om mooi te camoufleren.


En toen je met Commandant bezig was, heb je de bewerkte beschadigingen toen kunnen herstellen of zie je het nog immer heel erg.

Detailien is soms ook onderkennen dat het niet te herstellen is, maar ik weet niet of je hier al het maximale getracht hebt te behalen.
 
Volgens mij lijkt dit " putje " toch een gevolg van een steen of dergelijke. Hier lijkt me dan plamuren toch noodzakelijk en terug spuiten.
Ik vind dit echter niet een schade die ik zou laten herstellen; ik denk dat dit, op de autogemonteerd ,niet echt gaat opvallen.

De meeste velgen van auto's hebben op een bepaald punt wel wat schade....met al die putten in de weg}:)w
 
Het deel wat je rood omcirkelt hebt is niet een krasje, maar een duidelijk zichtbare imperfectie in de ondergrond van de velg. Zou een venijnig stofje geweest kunnen zijn tijdens de voorbehandeling, wat niet verwijderd is bij het aflakken of mogelijk een niet mooi herstelde schade aan de velg.
Zoiets kun je alleen maar verwijderen door nat te schuren. Ik zou voor alleen dat plekje mijn verlies nemen denk ik en het zo laten.

Trouwens, verder mooie velg! Gefeliciteerd.
 
Die foto is slechts een voorbeeld van het type velg, ik probeer zometeen nog een foto van mijn eigen velgen te maken als de batterij van mijn camera weer vol is.
 
mijn mening,

als je harder dan 5km per uur rijd ziet niemand dat. de prijs om dat te herstellen tot perfectie zal je tegenvallen.
je moet dat opvullen, schuren en spuiten, en probeer maar eens een spot te spuiten die zo matched met die kleur zilver dat je niks ziet.
wellicht zal de optische schade zelfs groter zijn met een andere kleur "vlek" op de velg.

dan daarbij, ik heb al zoveel nieuwe grote sets gekocht en iedere keer zweer ik perfect te houden, en toch raak je geheid eens een randje ofzo, dat voorkom je niet (of je vriendin komt met afgeschaafde wielen thuis grrrr)

gewoon moteren en rijden, het gros zal zeggen "dikke velgen" want dat zijn het.
niks meer en niks minder, stop dat geld van de reparatie in je zak en koop er iets leuks van (poetsspul ?)
 
Als je de batterij van je camera hebt opgeladen, post dan eerst eens wat foto's zodat we weten waar het over gaat.

Zolang de kras niet te diep is, kan je altijd proberen het te polijsten.

Gr. Arjan
 
vandaag toch nog maar langs wat schadebedrijven gereden en uiteindelijk bij het grootste bedrijf konden ze hem het goedkoopste spuiten (125 euro). Als ze klaar zijn zou ik hier nog wel het resultaat posten.
 
Hoop wel dat je ze dan alle 4 laat spuiten want de kans aardig aanwezig dat je kleur verschil gaat zien. Ik heb ook eerst eens 1 velg laten herstellen, maar je bleef altijd kleur verschil zien met de voorste velg. Uiteindelijk toen de gehele set maar opnieuw laten spuiten.
 
Ik laat enkel de ene velg spuiten, hij zei dat er geen kleurverschil kwam dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt. het is overigens mij dit bedrijf:

http://www.autoschade-mosman.nl/main/index.php
 
De bentley velgen zijn onlangs ook gespoten dit was niet duur en kan ter plaatste gerepareerd worden
Als je een telefoon nummer wilt hoor ik het wel :ja
Succes