• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen logen.

johnsdale

Detailing addict
4 jan 2010
189
62
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje,
Ik wil mijn velgen graag chrome hebben maar aangezien dit hartstikke duur is
ben ik op zoek naar een ander alternatief.

Nu heb ik op internet iets gevonden over velgen logen, hierbij wordt alle lak van de velgen 'geweekt' in een speciaal bad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als alle lak van de velgen is, zou dit betekenen dat de velg helemaal kaal is toch? En dat ik deze zou kunnen polijsten/schuren.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt.

John

Riskante onderneming: als er beschadigingen in de lak op de velgen zit, heb je grote kans dat het loog direct aan de velgen begint te vreten (afhankelijk van velgmateriaal, en soort en concentratie loog).

De volgende vraag is, of ze de velgen voldoende naspoelen na het logen, zodat het wegvreten van het materiaal niet doorgaat, nadat de velg van een nieuwe coating is voorzien. Ook is de vraag in hoeverre je naafgat vergroot wordt door het logen.

Laat je velgen gewoon zandstralen of glasparelen. Dan zijn ze ook helemaal lak vrij en heb je geen kans op gaten of andere ongein zoal hierboven beschreven;)

Mijn aluminium velgen zijn voor het poedercoaten, d.m.v een soort verf afbijt ontdaan van de oude lak.

Beter en zekerder zandstralen en verder bewerken.
Heb gewerkt op een fabriek waar we ook een loogbad hadden om producten die foutief waren gespote te ontlakken.
Heb daar weleens beunhaas spullen in gehangen en als ik nadien het draadje omhoog haalde zat er soms niets meer aan, het ging dan om aluminium of koper.

Dus wees gewaarschuwd. :-d

Bedankt voor de reacties!
Ik twijfel zelf nog wel.. ik neem aan dat deze jongens ervaring genoeg hebben en niet mijn velgen laten weg vreten.. :-)

Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om het metaal wat onder de poedercoat zit te schuren en te polijsten.
Of zal dit nooit gaan glanzen?

Oke dat is geen probleem :cool

Welk polijstmiddel kan ik hier het beste voor gebruiken? Die van Mothers? Hier lees ik veel goeds over..
Of misschien gewoon de SSR1 2 3?

Na het polijsten zou ik er graag de Gyeon - Q² Rim als bescherming op aanbrengen, zal dit het verweren van de gepolijste velg tegen houden?

Of is dit meer om de velg te beschermen tegen remstof etc..

Geen reactie... Najah heb intussen een bedrijf gevonden die glasparelstraald... dit is behoorlijk goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijk te polijsten tot hoogglans? Ik had ergens iets gelezen over kleine putjes in het metaal die moeilijk zijn weg te schuren/polijsten, klopt dit? Of was dit een maandagochtendje?

Glasparelstralen houdt in dat ze zandstralen met glasdeeltjes. Hoe ruw het resultaat is, is afhankelijk van:
- uitgangsmateriaal en oppervlak
- vorm, grootte van het materiaal dat gebruikt wordt om te stralen (hier dus glas, maar dat kunnen bolletjes, naaldjes enz zijn qua vorm)
- afstand en hoek tussen straalnozzle en te stralen oppervlak
- duur/intensiteit van het stralen

Ik hoop dat ik zo duidelijk heb gemaakt dat zonder kennis en details van apparatuur en velgen weinig te zeggen is over het eindresultaat. Misschien kunnen ze een stukje op een onopvallende plaats op de velg als proef doen?

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik de velgen toch chemisch laat ontlakken omdat dit volgens mij een veel gladder resultaat geeft. Dit scheelt een hoop schuurwerk denk ik..