• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen met gepolijste rand

Red_roof_75

Detailing rookie
10 sep 2008
7
0
Vriend van me heeft deze velgen

prvnet.frg.xl.jpg


Nu zijn deze niet echt SUPER onderhouden en heeft aanslag van wss remstof en het weer.

Hou zou ik deze vlekken eruit kunnen krijgen???
 
OK, lijkt me een goede oplossing... Nu wil ik weten wie er de beste ervaring heeft met welke Polish. Ik vind dat Tim niet zoveel moet aanbieden want de keuze is reuze... zullen we maar zeggen ;)
 
Kijk, kijk, Privat: de elite serie van König :)^

AMP (Meguiars) is wat de meeste mensen op nr.1 hebben staan.
Over andere merken hoor je veel minder tot weinig. Maar dat is meestal het geval als Meguiars eenmaal de voorkeur geniet.

Zonde dat hij ze niet netjes bijhoudt :auw . Mijn 5Zigen's worden elk weekend bijgehouden en als het weer het toelaat ook eventjes op woensdag.
 
Ja, zei ik ook al tegen hem dat het zonde is. Maarja je weet dat de meeste mensen hekel hebben aan poetsen :) dus ik ga volgende week even aan de slag en maak er even een foto van hoe en wat.

Ik zag dat Tim ook polish van Poorboys gebruikte voor zijn eindtips. Dus ga dat eerst even proberen en als dat niet werkt ga ik verder zoeken.

word vervolgd..........
 
In hoeverre is MEG's WB schadelijk bij verstandig gebruik in een oplossing van 1:4? voor de gepolijste/verchroomde rand?

Moet morgen wat vuil verwijderen, van een vergelijkbaar soort velg, wat ik er met shampoo niet af krijg.

Op een onopvallende plaats testen is niet aan de orde, zeggen jullie:

1. gewoon insprayen schoonmaken en afspoelen
2. met dat spul zo ver mogelijk bij die velgen vandaan blijven

thanx
 
WB niet gebruiken op een gepolijste rand! Je zal daarna weer moeten polijsten en het kan vlekkig worden.

Verder biedt een Powerball uitkomst, of sinds gisteren de selectie Uni-Balls van Lake Country:

https://www.Carclean.com/zoeken?search=uni-ball

Ik zou het eerder met de Mothers Mag & Alu Polish gebruiken, of nog beter de Mothers Power Metal (speciaal ontworpen voor machinale behandeling van metalen):

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Power_Metal_236ml_5148_100564

Mothers heeft deze speciale vloeibare metaal polish ontworpen voor handmatig gebruik of gebruik in combinatie met de PowerBall, uit lange ervaring met haar legendarische metaal polish formules!

PowerMetal polish is geweldig voor alle polijstbare metalen, zoals bijvoorbeeld aluminium, messing, roestvrij staal, goud en zilver.
 
Inderdaad een powerball icm metal polish. Eventuele lichte stoeprandschade kan gelijk worden weggewerkt door het licht op te schuren.

Heb je de lip eenmaal gepolijst dan kan voor de finishing touch de fijnste krasjes worden weggehaald met M80(SSR waarschijnlijk ook maar heb dit niet geprobeerd) Ook Wheelwax is handig want deze is ook licht 'schurend'

Succes..
 
Volgende week heb ik een paar dagen vrij en dan ga ik ff bij Tim langs voor de powerball en de metal polish en ga ik ff poging wagen om het schoon te krijgen. Jullie krijgen de foto's te zien van de resultaten.