• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen opknappen of nieuwe ???

gerard_nl

Detailing addict
16 dec 2009
69
52
ik heb (eens mooie nieuwe) 18" rs6 wielen onder de vw golf.
ik vind ze zelf door het grote mooie open karakter nog steeds erg mooi.

helaas heeft 6 jaar rijden en een vriendin die niet in kan parkeren ze veranderd in monsters
fotos bespaar ik jullie, een krasje op de rand, nee groeven erin tot op de spaak haha

zou ik ze opknappen of laten knappen ? of toch andere ?

graag jullie ideeen

ps alle velgen zijn prima recht en geen wobbels of slagen erin.
puur randen voorvelgen rondom
 
Wat voor type Golf? Voor een IV vind ik de Long Beach en BBS CH het mooiste (17''). Voor de 5 & 6 Vancouver, Charleston en BBS CH (18'')
 
Als het originele Audi velgen zijn, dan zou ik ze op laten knappen, voor dat geld heb je geen nieuwe. Opknappen hoeft ook niet duur te zijn. De hele set kun je op laten knappen voor 240,- euro (poedercoaten), de mijne:

Voor:

100_1314.jpg


Na:

000_0004.jpg


Google even op velgenalsnieuw en je weet genoeg ;)
 
Ik vind de RS6 5-spaaks ook een tijdloze velg. Als je wat foto's plaatst kunnen we zien of het nog te redden is. Je vriendin heeft nu wel een eigen auto hoop ik?
 
Het zijn originele Audi velgen... maar ik kon ze al nergens vinden. Weet je ook het type toevallig? Ik heb ze ook nog niet op een andere Audi gezien. Toen ik de auto kocht wilde ik RS4 velgen er onder, maar vind deze toch wel mooi er onder staan.
 
Velgen zijn als originele accessoire geleverd door Votex. Dit merk maakt zeer veel onderdelen voor VAG. Google maar eens op onderdelenshop*punt*net en klik op A4. Jou velgen zitten daar ook tussen, staat Votex op de binnenzijde van de spaken.
 
Paulus is hier toch wel een van de VA(G)KMANNETJES hoor , niet alleen met velgen.
Respect voor de kennis , oog voor detail en precisie !

Vind idd die Votex wielen ook erg mooi ! ik heb in mijn A4 ook wielen zitten die je niet veel ziet en wou eerst ook andere, heb ze nu mooi opnieuw gespoten , lekker apart en orgineel , het weegt echt geen drol zon gesmeed wiel:)^
 
een vriendin die niet kan parkeren? of gewoon geen zin om toe te geven dat je het zelf niet kan? :no :D
hehehehe ik zou, indien je de velgen echt super vind staan onder je wagen ze laten opknappen, zoals hierboven vermeld heb je voor een 250-300euro geen nieuwe set velgen, zeker niet in 18inch....
let wel zeer goed op waar je het laat doen(zoek op internet naar goede velgen herstellers)
want een kennis van mij heeft zen velgen bij de bandencentrale om de hoek laten bijwerken(opvullen, bijschuren en poederlakken) en ze zagen er SUPER goed uit....tot een jaar erna dat alle opvulsel begon te lossen en barsten en hij nu rondrijd met velgen die er niet meer uit zien....(volgens een paar kenners op het velgen bijwerk process zouden ze niet goed genoeg ontvet geweest zijn+ verkeerde opvulstoffen gebruikt hebben die door uitzetten/inkrimpen van de aluminium van de velg terug afbrokkelen!)

heel veel succes, en een voor en na foto plaats je nog wel he? kwestie van onze velgenfetisch te voeden ]d~^
 
Kleine correctie, naar mijn weten is er nooit een orgineel Audi rs6 wiel geleverd in 5x100.

Die onderdelenshop heeft genoeg te koop :party: