• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten, welke producten?

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
33
Binnenkort wil ik mijn 15" Seat Marsala velgen polijsten. Na een foutje met de Meguiar's Brake Dust Barrier (tijdens het aanbrengen begon het zacht te regenen) zijn er op 2 velgen meerdere witte vlekjes ontstaan welke ik met een sopje, velgen reiniger en non ferro niet weg krijg.
Hier wat foto's van na het wassen:

20150401_122941.webp

20150401_122948.webp

20150401_122956.webp

Welke cone en polijstmiddel(len) raden jullie mij aan?

Heb dit ook eens voor gehad, had het op niet 100% gedroogde velgen gebruikt. Wat bij mij werkte was de Brake Dust Barrier goed inspuiten op een microfiber en dan oppoetsen. Een nieuwe laag breekt de oude normaal gezien af.

Dat zal hier niet meer helpen ben ik bang, dit is aan het einde van afgelopen zomer gebeurt. Sindsdien dus al vaker schoongemaakt en ook al vaker Gyeon WetCoat toegepast.

Ook in verband met wat ingevreten vuil wil ik alle 4 de velgen een goede polijst beurt geven.

Maar bedankt voor de reactie.

Dames en heren,

heb laatst weer een bestelling binnen gekregen van CarClean.
Hierin zaten producten die ik wil gaan gebruiken bij het polijsten van de velgen, maar wil zeker weten dat mijn plan van aanpak juist is voordat ik de velgen permanent beschadig.
De velgen worden gedemonteerd, dus ik kan er aan alle kanten goed bij.
Plan is als volgt:

- Inspuiten met Mothers Wax Proffesional Wheel Cleaner (1:4)
- Wassen met Monello Lavare en de Wheel Woolies + oude Washmitt
- Drogen
- Inspuiten met Gyeon Q2M Iron
- Naborstelen met de Meg's Wheel Face Brush
- Ruim afspoelen
- Kleien met DJ Born to be Slippery en Monello klei
- Wassen met Monello Lavare
- Drogen
- Polijsten met Monello Mezzo en zwarte polijst cone
- Afnemen met Gyeon Q2M Prep
- Gyeon Q2M WetCoat aanbrengen
- Banden met Gyeon Q2 Tire behandelen

Alle op of aanmerkingen zijn zeer welkom :-)^

O dat heb ik verkeerd gelezen... door de prep ging ik er van uit dat je rim bedoelde... maar mainstreet heeft gelijk!

Ontvetten lijkt me een beetje onodig voor de wetcoat... aangezien je dat op een natte ondergrond moet aan brengen.

Ik wil de Prep meer gebruiken om alles na te lopen, dat de "schade" niet alleen is opgevuld Door het polijsten. En heb de velgen al een tijdje in de wetcoat, bevalt me prima.
Wel gekeken naar de RIM, maar vind het deze velgen niet echt waard.:schaam
Dat wil ik doen zodra er mooie velgen onder zitten (deze staan nog op mijn verlanglijst).

Ik zou ze gewoon wassen als ik jou was! Maar dat moet je zelf weten...