• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten!

Het hart even in de blanke lak gezet.
Rand even vastgezet met 2 boutjes en gekeken hoe de kleur staat, bij Z298!
Meningen zijn welkom .... :)^
P.s achterzijde velg wordt steenslagzwart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op aanraden van Sonador ook de polijstpasta's van menzerna aangeschaft.

Ik ben al een eind op weg, nu nog drie te gaan (excuses voor de heerlijke telefoonkwaliteit foto :party: )

aVOYini.jpg


Groeten,
Vincent
 
Zien er echt heel mooi uit!

@Vincentos: Zagen die velgen er nieuw ook zo uit? :confused:

Edit: ik zie het al, is een Audi TT velg welke nieuw ook zo afgeleverd werd. Hoopte stiekum dat het zo'n matte alu velg was geweest. :D
 
MrSandman zei:
Zien er echt heel mooi uit!

@Vincentos: Zagen die velgen er nieuw ook zo uit? :confused:

Edit: ik zie het al, is een Audi TT velg welke nieuw ook zo afgeleverd werd. Hoopte stiekum dat het zo'n matte alu velg was geweest. :D

Nieuw waren ze niet zoals ze nu zijn. Ten eerste is het ''schuine'' gedeelte waar het ventiel zit normaal gesproken mat en ruw. Tevens waren deze velgen niet meer in dezelfde staat als dat ze uit de audi fabriek kwamen rollen. De lak en het aluminium was op meerdere plekken geoxideerd en de velg had stoeprandschade. Geloof me, er zit echt veel werk in! ;)

Groeten,
Vincent
 
Ja, dat het veel werk was geloof ik zeker. Maar doelde meer op het feit dat de velg af fabriek al meer glanst als een gewone alu velg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, ja klopt de velg glimt van zichzelf al iets meer dan normaal. Maar in principe heb je er evenveel werk aan. De verfbijt doet zijn werk wel ;) Afgelopen zaterdag heb ik nog een velg gedaan en de andere twee velgen zijn al lakloos. Nu nog schuren en lakken en dan kunnen ze eronder. :party:

Groeten,
Vincent
 
Ziet er goed uit Vincentos!

Zo zijn de mijne geworden, de andere harten liggen nog te drogen!
Alleen nog even de achterzijde in het steenslag zwart spuiten.

En er komt nog chromen naafkapjes in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Sonador
Kijk die kunnen weer de straat op! Altijd leuk om het voor en na naast elkaar te vergelijken.

De spullen van menzerna werken echt goed. Vooral de bruine polijstpasta (slijpen) doet goed zijn werk. Tussen de bruine en blauwe pasta doe ik nog een pass met een witte pad op de excenter i.c.m. belgom. Uiteindelijk poets ik de velgen op met mothers alu polish.

Binnenkort zal ik foto's plaatsen van de parabooltjes die volledig gepolijst zijn. Uiteindelijk zit er ongeveer 100 uur werk in. 8-())

Groeten,
Vincent
 
Zo zijn de velgen uiteindelijk geworden:

wel wat tegenslagen gehad hellaas.
Achterzijde's zijn netjes in steenslag zwart gespoten, naafkapjes moet ik nog even voor sparen!
 
Laatst bewerkt door een moderator: