• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen 'reviseren'

Zomaar staalwol kopen is geen goede optie, die in de supermarkt is zowiezo te scherp
Zelfs de heel fijne variant gaat in dit geval schade geven omdat je lak en niet tegen kan
De tweede set ziet er zo best acceptabel uit, toch ?
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ik vind Gyeon Tar inderdaad ook beter werken.

Met de Valet Pro krijg ik soms sommige dingen niet weg. en met Gyeon tar wel.

Eerder gebruikte ik wel eens HG sticker verwijderaar. Dat werkt ook goed!


P.s ik zou de velgen lekker zo laten zoals op de bovenstaande foto's.

En polijsten van binnen en buiten.
Ontvetten. en beschermen maar!
Ik vind ze er namelijk netjes uit zien.
 
Zomaar staalwol kopen is geen goede optie, die in de supermarkt is zowiezo te scherp
Zelfs de heel fijne variant gaat in dit geval schade geven omdat je lak en niet tegen kan
De tweede set ziet er zo best acceptabel uit, toch ?

Ik heb nog even gevraagd, maar m'n pa had nog wel staalwol van Metalino liggen (#0000), zoals @Quantoxx ook al aangaf. Ik zal het denk ik daarmee wel proberen. Is in ieder geval niet 'zomaar' een staalwolletje :p

De velg ziet er zo inderdaad wel prima uit, alleen heb ik wel aan de binnenrand van de velg wat lak verwijderd. Ook is de binnenkant wat doffer nu, maar is misschien met polijsten nog wel op te lossen. Beetje lastig alleen om met de DAP900 de binnenkant te doen.
 
Ik heb nog even gevraagd, maar m'n pa had nog wel staalwol van Metalino liggen (#0000), zoals @Quantoxx ook al aangaf. Ik zal het denk ik daarmee wel proberen. Is in ieder geval niet 'zomaar' een staalwolletje :p

De velg ziet er zo inderdaad wel prima uit, alleen heb ik wel aan de binnenrand van de velg wat lak verwijderd. Ook is de binnenkant wat doffer nu, maar is misschien met polijsten nog wel op te lossen. Beetje lastig alleen om met de DAP900 de binnenkant te doen.
Ik ben zelf nogal huiverig om staalwol te gaan gebruiken, koop eerst wat el cheapo Ali expres pads en kijk gewoon hoever je komt met polijsten .Ik ben het wel met @RedCat eens over die 2e set die is nog best acceptabel.
Het zal je wellicht nog verbazen wat je met polijsten kan bereiken
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
@Ric325i Inmiddels besteld! :p Ik heb sws nog Monello 4" Pads extra liggen! Als dat niet lukt, wordt het toch echt staalwol. En anders opnieuw spuiten!
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-03-10 om 19.14.35.png
    Schermafbeelding 2019-03-10 om 19.14.35.png
    241,6 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Die cones.... top kwaliteit....!

1x gebruikt en kapot... Heb hem apart gelegd. En de Monello cone er maar bij gepakt. Deze alie cone gebruik ik wel voor uitlaten

De alie cone krulde ook helemaal op... en werd dus een bolletje

Ik zie dat je 3 verschillende kleuren hebt besteld. Heb je dit gedaan zodat je ze apart kan houden, dus 1 voor d velgen, 1 voor de uitlaat, en een voor de lak?
Zo ja, dan is dat slim ! :)

Zo niet, er zit geen verschil in de cones kwa hardheid...
ae8ef1217deb29090f094e3fce59898a.jpg
 
Laatst bewerkt:
@RoyR Ja, achja... Voor die paar euro's Ik had er 1 besteld voor de uitlaat, 1 voor de velgen en die andere weet ik niet waarom. Ze hadden 3 kleuren, vond ik wel mooi compleet!

De kwaliteit is meestal niet heel goed, maar soms verrast Ali me wel eens. De Hex Logic imitaties schijnen wel prima te zijn! :eek:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gisteren de velg nog even wezen polijsten. Aangezien de voorkant van de velg er nog uitstekend uit zag, heb ik deze niet gepolijst en alleen de binnenkant gedaan. Afnemen met Prep en begonnen met de DAP900 V3. Eerste rondje met Monello 4" Oranje en Menzerna 2400. Daarna gefinished met Monello 4" Wit en Menzerna 3500. Dacht dat het hiermee wel moest lukken, niet dus... Ik kan op een of andere manier de glans niet echt ophalen. Het zal waarschijnlijk wel aan mijn 'polijst techniek' liggen. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat moeite om met de pad goed de ronding van de velg te volgen en om het hele oppervlak te bereiken met de pad. Ach ja, oefening baart kunst zeggen ze weleens, toch? Volgende keer beter! :p