• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schoonmaken (hoe)?

Ja klopt

Dit is m:
6ABA2774-FDE6-41D4-BC6E-5C86613608A1.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik had ook last van roest stof na het wassen, zeker op mijn deels zwarte hoogglans velgen is dat geen gezicht.

Vanmorgen Atom-Mac meegenomen.tijdens een bezoek aan de winkel.

Binnenkort eens testen, hopelijk lost dit het probleem op of in ieder geval verminderd het roesten van de remschijven.
 
Laatst bewerkt:
Laatst op you tube een face-off tussen verschillende snowfoams gezien op het Forensic detailing kanaal:

Hieruit bleek dat de Bilthamber autofoam een “rust inhibitor (roest blocker)” bevat. Deze zou het roesten van de schijven dus ook kunnen tegen gaan.
Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ik ben toch wel benieuwd naar deze foam.
 
Bedankt @BZwart

Die had ik nog niet gezien.

Toevallig is mijn rust stopper bijna op.

Die gaat mooi mee bij de volgende bestelling.
 
Mijn vriendin's corsa heeft dit probleem ook. De remschijven krijgen meteen een roest laagje na het wassen van de auto (originele schijven en blokken). Weer een product voor op het lijstje :p thanks guys
 
@Zluytr dit product is ook aardig verstopt.
Ik kwam het bij toeval tegen toen ik onder de merken categorie keek.

Tip die ik in de winkel kreeg, inspuiten op de droge remschijven, en even laten inwerken terwijl je de rest van de was spullen klaar zet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb atom-mac (5%) nu een paar keer gebruikt zoals het mij werd geadviseerd.
Remschijven inspuiten, spullen pakken en auto wassen.

Ben nog niet onder de indruk van de roestwerende werking.
Gisteren zag ik een YouTube film van een detailer die een vergelijkbaar product op een andere manier gebruikte.
Eerste de wielen schoon maken, auto wassen en afspuiten en voor het drogen alle remschijven inspuiten met de roest stopper.

Ik ga het bij de volgende wasbeurt een op deze manier proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Jahe
Vandaag Atom-Mac op een andere manier gebruikt.
Velgen gereinigd met Non-Ferro, dat is op mijn Volvo een garantie voor roestende schijven.

Daarna de auto gefoamed en gewassen.
Afgespoten met de HD en daarmee de roestslaag grotendeels van de schijven afgespoten (tot zover mijn normale procedure)

Gelijk Atom-Mac op de schijven gespoten en auto gedroogd.

Roest is nu nagenoeg niet aanwezig.

IMG_20190816_150231.jpg
 
Laatst bewerkt:
Korte update.
Na het wassen vrijdagmorgen in de middag een rit van ongeveer 10km gemaakt daarna de auto op het garage pad geparkeerd en niet meer mee weggeweest.

Net even gecontroleerd en ondanks de zware regenval sinds afgelopen vrijdagavond nog geen roest op de remschijven.

Zonder Atom-Mac had ik na zulke buien door opspattend water altijd wel roestvorming op de schijven.

Atom-Mac is net HG, doet wat het belooft
 
Ik heb eigenlijk nooit roest op de schijven nadat ik een keer geremd heb. Alleen na wassen, maar na eerste keer remmen is het weg.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik ben het eens met @BZwart. Dan heb je net zoveel moeite gedaan om de velgen samen met de hele wagen netjes te krijgen. Bij de eerste rembeurt zien je velgen weer oranje.
Ik vind dit absoluut een No-go.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart