• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schoonmaken (hoe)?

Ook als je bijv . PB Wheel Sealant gebruikt?
Laat helder zijn dat ik jullie geloof hoor, en er zal ongetwijfeld verschil in merken etc. zitten, maar ik herken het echt totaal niet.
Ook niet na een uitgebreide detail en de vakantie. Auto heeft ruime anderhalve week daarna stil gestaan, maar oranje stof heb ik niet gezien.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Probeer je velgen eens te wassen met P&s brake buster. zit een anti roest serum in waardoor er minder roest op remschijven komen. Mocht je er erg veel last van hebben gebruik dan Hydes' rust serum stopper. 1 fles doe ik zeker 1 jaar mee. Spray op de remschijven en neem af met een doek of gebruik een blower.
 
Je laat ze eerst goed roesten door ze nat te laten staan en als er dan goed roest op staat de volgende dag krijg je dat op je velgen (natuurlijk).
Je wast de auto en als hij gewassen is rijd je uw remmen droog en geef je ze niet de kans om te roesten.
 
Gezien de reacties kunnen we wel concluderen dat zoveel stof niet gebruikelijk is. Misschien heb ik een post gemist, maar waar maak je je wielen mee schoon? Een sopjes zou voldoende moeten zijn aangezien je de auto elke week wast.
Mijn ervaring is dat een sopje met de vervuiling van een week voldoende is, tenminste bij mij wel.