• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen Show Off: '98 VW Passat

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Afgelopen vrijdag even de velgen van de Passat van m'n opa behandeld met Iron.X. Alle mensen, die dingen waren smerig!! 8-())

Wat heb ik gedaan?
- Velgen gewassen met een beetje warm water
- Velgen ingesprayed met Iron.X
- Na een paar minuten flink geborsteld met een afwasborstel
- Velgen afgespoeld met veeeeeel water

Voor:

img18231024x768.webp

img18241024x768.webp

Na het wassen:

img18251024x768.webp

img18261024x768.webp

img18271024x768.webp

img18281024x768.webp

Wááááát?! Ze worden helemaal paars! 8-())

img18291024x768.webp

img18301024x768.webp

Resultaat:

img18421024x768.webp

img18431024x768.webp

img18441024x768.webp

hey,ik wist dit al hoor,er is wel wat werk aan zo'n velgskes.
ik he al zo'n paar auto's gepoetst en ben dan evenlang bezig met de velgen dan met al de rest van het koetswerk!!:lol
heb mij een paar borstelkes gemaakt op het vijsmachientje(nee,ze maken geen krassen!!)en dan spaar ik al een half uur uit!
toch goed gedaan hoor:-)^
groeten danny

Koen; weer een prachtig resultaat! IronX is geen velgenreiniger, zou eerst de velgen met een velgenreiniger te lijf gaan, dan pas de IronX.
Ga zo door!

Je bent ook handig met de camera zie ik, mooie close-ups!

grandscenicman zei:
hey,ik wist dit al hoor,er is wel wat werk aan zo'n velgskes.
ik he al zo'n paar auto's gepoetst en ben dan evenlang bezig met de velgen dan met al de rest van het koetswerk!!:lol
heb mij een paar borstelkes gemaakt op het vijsmachientje(nee,ze maken geen krassen!!)en dan spaar ik al een half uur uit!
toch goed gedaan hoor:-)^
groeten danny

Heb ik ook gedaan, een houtdraadbout in een bierglazenborstel, de kop eraf zagen en je heb een heerlijke velgenborstel voor op de schroeftol.
Veel tijdwinst en werkt perfect :lol

Mooi resultaat! :ja

Ps heb je die laatste zwarte spikkels ook nog weggekregen of waren deze echt ingevreten?

Tip: probeer eens teerverwijderaar van valma (spuitbus)

dus eerst velgen reiniger, dan teerverwijderaar en als laate iron X. Daar mee krijg je dit vast wel weg.

insprayen met spray and rinse en goed inborstelen, daarna afspoelen en de iron x erop en inborstelen en afspoelen, spikkels zullen zo goed als verdwenen zijn.

Iron-X werkt zeer goed maar voor die spikkels is het gebruik van een velgenreiniger een ideale eerste stap.

Daarna de velgen in de wheelsealeant van PB en veel minder last van spikkels nadien :cool

Schrijf je reactie...