• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen vluggertje

Runalf

Detailing trainee
23 jul 2020
35
20
Ik ben niet iemand die elke 2 weken zn auto gaat wassen. Maar ik wil de velgen wel elke week of ieder geval om de 2 weken even schoonmaken zodat het nooit een grote klus wordt om ze schoon te houden.

Voor de uitgebreide wasbeurt gebruik ik non ferro en daarna gewoon meewassen met born to be mild.

Maar ik heb het liefst ook een spray die ik even snel kan laten inwerken, schoonpoetsen en afspoelen, gewoon even vlug schoonmaak beurtje voor de velgen.

Of zouden jullie daar ook de non ferro voor gebruiken? Mij lijkt het een beetje té om dat elke week te gebruiken, of zit ik mis?
 
+1 voor de rim dat gaat je leven makkelijker maken. Ik heb er zelf echter voor gekozen om 3 lagen PB wheel sealant op te smeren. Sinds ik die erop heb zitten gebruik ik non-ferro niet eens maar spoel ze elke week even snel af of neem ze mee in de wasbeurt met de mitt
 
+1 voor de rim dat gaat je leven makkelijker maken. Ik heb er zelf echter voor gekozen om 3 lagen PB wheel sealant op te smeren. Sinds ik die erop heb zitten gebruik ik non-ferro niet eens maar spoel ze elke week even snel af of neem ze mee in de wasbeurt met de mitt
Ik hoop niet met dezelfde washmitt als de lak.
 
Eens in de week naar de wasbox, de velgen inspuiten met meguiars wheel brightener en daarna afspuiten met demiwater en je velgen zijn een heel stuk schoner.

 
Nope, ik heb er helemaal niets op zitten :rolleyes:
Ik maak ze gewoon praktisch elke week schoon maar het gebeurt ook dat ik de auto soms 3 weken niet was
 
Ik heb de velgen eigenlijk nooit in een volwaardige bescherming staan. Soms wat Bathe+ omdat de hele auto gefoamed is, maar that's it. :D Als de velgen al een paar weken niet gewassen zijn, dan pak ik wat Non-Ferro. Als de auto elke week of om de week gewassen is, dan gebruik ik het was-water (na het wassen) om met de velgenborstel + kwast de boel even schoon te maken.
 
Is om de paar maanden de Gyeon Wetcoat aanbrengen niet een mooie tussenstap tussen enerzijds 2 wekelijks een wax aanbrengen en anderzijds de Gyeon Rim welke nogal wat voorbereiding nodig heeft.
 
@Runalf het hangt af van je was stappen. Foam je de auto, staan je velgen in een bescherming, etc.

Zelf was ik de auto's iedere week en staan de velgen in de Gyeon Rim.
Als ik de auto gefoamd heb als eerste stap, loop ik met de velgen mitt even rond de auto (aparte emmer water, zonder shampoo) en is de form genoeg om de velgen schoon te krijgen. Eens in de zoveel tijd pak ik de non-ferro erbij als ik ook de velg bedden uitgebreid mee pak. Door de bescherming is de HD en bovenstaande bij mij vaak genoeg om e.e.a. schoon te krijgen.

Als jij na je wekelijkse wasbeurt de wax boost, met bijvoorbeeld Gyeon Cure, DDJ Red mist, Aquafobia, Gyeon Wetcoat of noem het maar op, dan zou je dat ook op je velgen kunnen doen. Het aanzicht blijft dan langer netjes en het reinigen is makkelijker de week er op.
 
@Wouter_BMW

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Heb mn was spullen nog maar net binnen, maar ik foam de auto voor het wassen, en achteraf foam ik met bathe+ wat ook een klein beetje bescherming zou moeten bieden, al dan niet voor heel erg lang.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Ik denk trouwens ook dat als ik non-ferro gebruik de PB wheel sealant daaronder te lijden heeft. Geen idee of dit klopt maar ze worden makkelijk schoon met 3 laagjes en gewoon met shampoo dus ik gebruik de non-ferro alleen nog als ik weer een nieuwe laag ga aanbrengen