• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreiniger of velgenwax

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Ben hier nog een bestelling aan het opmaken en twijfel nog tussen een velgenreiniger en een velgenwax. Wat is nu eigenlijk het beste want ik veronderstel dat je niet beide kan gebruiken omdat de velgenreiniger wss de velgenwax afneemt tijdens gebruik of sla ik de bal hier weer mis :eyes

Normaal maak jeje velgen 1x helemaal goed schoon met een velgenreiniger en dan zet je ze in de velgenwax.

Dan kan je de eerste tijd gewoon je velgen schoonhouden met gewoon wasbeurt.

Je gebruikt dus de velgenreiniger maar 1x tot ze echt weer te vuil zijn bijvoorbeeld na winter. Je moet niet bij elke
wasbeurt beide gaan doen.

Neem ze beide dus.

Klopt helemaal!

Met een velgenreiniger maak je velgen schoon wanneer je ze met een normaal sopje niet meer schoon kunt krijgen, heb je ze schoongemaakt met de velgenreiniger, dan zet je ze weer in de wheelwax. Hierna volstaat het reinigen met een sopje.
Door het gebruik van een wheelwax reduceer je het gebruik van een velgenreiniger. Het is dus niet "of" maar "en" waarbij je de velgenreiniger gebruikt op extreem vuile velgen die niet meer met een sopje te doen zijn.

Ligt er beetje aan hoeveel tijd er tussen je wasbeurten zit, als dit 'kort' is dan is afnemen met gewone shampoo afdoende.
Naarmate de tijd langer wordt dan is een velgenreiniger een grote uitkomt.
Zoals Dré ook al zegt, je hoeft niet bij elke wasbeurt standaard de velgenreiniger te gebruiken.
Wat betreft de velgenwax: is groot pluspunt omdat de vervuiling minder kan hechten en hetgeen er op zit makkelijk te verwijderen is.

dan wordt het dus beide, ik veronderstel dat de velgenreiniger en velgenwax van PB hier een mooie oplossing zijn dan :o)

ik las op een review wel van witte uitslag op de velgen van die PB op matte velgen, zou dit voor mijn velgen ook zo zijn

009.webp

PB Spray and Rinse kun je verdunnen, dus eerst verdund gebruiken, daarna kun je altijd nog een sterkere oplossing gebruiken. De verdunde oplossing is veilig voor je velgen.

Ok bedankt, moet zeggen liep vandaag hier in de Euroshop en daar hebben ze het volledig assortiment van Autoglym, was van plan om dit even te testen maar uiteindelijk toch maar niet meegebracht :-d