• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreinigers ook veilig voor kunststof wieldoppen?

VWVariant

Detailing addict
10 apr 2009
53
55
66
Utrecht
:weetniet Ik heb kunststof wieldoppen met fijne spaken, dus kleine tussenruimtes. Die worden snel zwart van het remstof. Ik heb op dit forum veel gelezen over de reinigers, die me soms behoorlijk sterk lijken. Dus wat voor mij, lekker snel schoon. Nu vraag ik me af of deze sterk reinigende werking op den duur niet het kunststof aantast. Ik heb bij de vorige wieldoppen meerdere keren ervaren dat het merklogo in het midden van de velg begon op te werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je de Meguiars Wheel Brightener bedoelt, die is inderdaad vrij aggresief. Je kan deze verdunnen in een verhouding van 4:1, maar als dit te sterk is, mag het ook dunner.

Werkwijze:

Opsprayen, met velgenborstel en/of kwast inborstelen, even laten inwerken (max. 30 seconden), en dan naspoelen met veel water.

Kleine tip:

Zet de wieldoppen daarna in een goede velgenwax. Dit scheelt je onwijs in schoonmaken met aggresieve produkten.
Meestal is het restant sop/waswater al voldoende om ze schoon te maken.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Detail foto van de viezigheid

Wheel Brightener aan het werk.

Schoon!

Dat is inderdaad geweldig! Maar de verhouding die jij gebruikt is dus al verdund (1:4)? Ik heb fijner gespaakte wieldoppen, dus ik ben wel wat langer bezig dan 30 seconden met insmeren van die smalle gaatjes vrees ik. Dus moet ik nog wat verder verdunnen. Heb jij ervaring met een goede beschermer voor wieldoppen? Ik smeer ze nu in met de NXT Tech Wax van Meguiars die ik ook voor mijn auto gebruik. maar dat is zo'n karwei dat ik liever oversla omdat het zoveel tijd kost. Is er iets dat je erop kunt sprayen?

Ik gebruik een verdunde verhouding van 1:4, voor zowel velgen als wieldoppen.

Je kan de velgenwax aanbrengen met een Foam on a stick

Bedankt Patrick, dat is inderdaad een heel handig hulpmiddel voor die smalle openingen. Zonder jouw foto had ik het ding nooit gespot, er staat nl. geen foto bij op de site van Carclean. Nu snel een paar van die dingen en een velgenwax bestellen, de doppen zijn vrij nieuw en dat scheelt veel ingesleten remstof.

Het is misschien een oud topic, maar het is precies mijn probleem dus ik zou hier graag op doorvragen. Ik heb een paar week terug een stukje vervuiling weggepoetst met valma scratch remover. Nu zou ik met een oude poetslap en wat scratch remover heel mijn wieldop schoon kunnen poetsen maar nu is mijn vraag. Is dit een veilige aanpak of veroorzaak ik hierdoor defecten/beschadigingen/..... ?

Als je zeker wilt spelen gebruik dan de Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner.

Geweldig product. Ik heb het verdund 1:7 en het reinigt nog geweldig goed. (ik heb wel goed onderhouden wielen, gebruik het product ook maar enkele keren per jaar :D)