• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenwax of Paint wax op je velgen...?

MrSandman zei:
Is niet nodig hoor, mocht er remslijpsel op z'n pad komen, dan ook in het potje wax.

Daarom heb ik een apart potje wax voor de velgen, genaamd velgenwax. :-d

En dat is voor mij dus een reden om d'r een apart potje voor te nemen.
Of iets vloeibaars, zoals de Insulator wax zodat je niet je pad in de wax hoeft te dopen.

Wat ik dan ook meteen maar geregeld heb. Nieuw bestellinkje geplaatst. Geen Wheelwax maar een nieuw flesje Insulator 845. Samen met de Natty's voldoende bescherming voor de lak en de velgen lijkt me.

Xizer zei:
Bijkomend voordeel van de Wheelwax; Na 24 uur verandert de Wheelwax de polariteit van de velgen waardoor het remstof afgestoten zal worden.
Klinkt inderdaad mooi, maar ik geloof daar niks van... Alsof een magneet dan na een dag niet meer hecht? Of begrijp ik het dan verkeerd.
Heb overigens vandaag Poorboy's Wheel Sealant uitgeprobeerd. Vind het heel fijn werken, ruikt ook ge-wel-dig :party
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

B.K. zei:
Volgens mij heb je gelijk..! Ik dacht ook dat deze een andere samenstelling hebben om de hitte die overgedragen wordt aan de velg tijdens het remmen te verdragen.

Tim ????!!!!!????

Matthijs zei:
Klinkt inderdaad mooi, maar ik geloof daar niks van... Alsof een magneet dan na een dag niet meer hecht? Of begrijp ik het dan verkeerd.

Als het alu velgen betreft zal die magneet sowieso niet hechten. Ik wil dat wisselen van polariteit ook wel eens zien werken. Het klinkt mooi in ieder geval.

Ik lees hier veel verschillende meningen, mocht iemand van de crew hier eens even iets over kunnen vertellen zou dat voor mij en vele andere zeker een meerwaarde zijn.:ja :ja

Hier ben ik :)

De voordelen van een wheelwax zijn dat het een hogere dichtheid heeft en daardoor beter bestand is tegen vuil, zout, vuil water, etc.

Ook de hittebestendigheid is juist, al moet je daar flink voor doortrappen om die hitte daadwerkelijk te krijgen (dat doe ik bijvoorbeeld nooit ;) ).

De polariteit, tsja, wij hebben het nooit daadwerkelijk getest. Wel bleef onze 50/50 velg duidelijk langer schoon, maar of dat met die polariteit te maken heeft? Geen idee. Aan de andere kant, een Amerikaans bedrijf kan/mag niet zomaar iets ongestraft claimen. Voor ze het weten hebben ze een claim aan hun broek hangen.

DAF-44 zei:
Als het alu velgen betreft zal die magneet sowieso niet hechten. Ik wil dat wisselen van polariteit ook wel eens zien werken. Het klinkt mooi in ieder geval.

ik gebruik wheel wax al jaren en ik kan zeggen dat van die poloariteit klopt echt

ik heb zelf een keer te snel mijn velgen verplaats ( waren gedemonteerd) en een week later zag ik mijn vinger afdrukken duidelijk op de velgen zwarter dan de velg

Tim zei:
Hier ben ik :)
Aan de andere kant, een Amerikaans bedrijf kan/mag niet zomaar iets ongestraft claimen. Voor ze het weten hebben ze een claim aan hun broek hangen.

Haha, vast nooit naar Tell Sell gekeken?