• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenwax/sealant uit sprayfles of spuitbus

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Luitjes,

Heeft er iemand ervaring met een velgen beschermer uit een sprayfles of spuitbus. Ik heb nogal wat spaken en mijn velgen zijn wit.
Ik gebruik nu regelmatig poorboys wheelsealant, maar dat is iedere keer zo'n klus. Ik zie op onze geliefde webshop een spuitbus van autoglym of meguiars en een sprayer van Auto Finesse.
Ik dus niet blind:-d Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Inderdaad, ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de C.Pro Reload op mijn velgen en dat bevalt me prima. Ik was mijn velgen wel elke week en 1x in de maand gaan ze in de Reload. De velgen zien er na 1,5 jaar eigenlijk nog als nieuw uit.

Hier ook Reload. Er is geen enkele velgenwax die zo een mooie beading geeft op mijn velgen.

Dus die Reload is blijkbaar beter als een sealant/ wax op de velgen?

Hoe zit het dan met het onderhoud? Ik gebruik nu namelijk een vrij agressieve velgenreiniger, vandaar dat ik het vraag.

Momenteel gebruik ik Auto Finesse Tough Coat op mijn velgen. Dat werkt prima maar het is niet specifiek voor velgen ontwikkeld.

@ Dimitri: Eens je de velgen met een velgenreiniger/IronX/TarX/... hebt behandeld en in de wax/sealant hebt gezet kan je die met gewone shampoo bijhouden. Een agressieve velgenreiniger stript vrijwel zeker de bescherming.

Ik gebruik ook Reload op mijn velgen en eigenlijk alleen voor het gebruiksgemak. Ik doe dit 1x in de maand. Ik denk dat een "dedeceted" velgenwax wèl een lange standtijd heeft maar dat weegt, voor mij, niet op tegen het gebruiksgemak van de Reload. En zoals genoemd; de beading is perfect met de Reload:-)^

Hier gebruik ik naar tevredenheid Wheel Sealant van Poorboy's, maar dat is inderdaad een arbeidsintensieve klus. Zeker als je veel spaken hebt. Maar een sealant zou toch wel lang houden op de velgen, dan volstaat een sopje van water en autoshampoo toch? Een velgenreiniger is dan geen noodzaak. Wat je ook zou kunnen doen is eenmalig C.Pro DLUX aanbrengen en daarna bijhouden met normaal combi van shampoo+water+mitt.

Ik gebruik HydrO2 voor de velgen Sjoerd.

Kwestie van velgen goed schoonmaken, afsluiten, er op sprayen en weer afsluiten. Effectieve Standtijd van zo'n 30 dagen.

@ jitzzzze: DLUX schijnt tot een jaar te houden, ReLoad drie maanden als ik het hier allemaal goed heb gevolgd naar ervaringen van anderen. Dat zou betekenen dat je één keer heel veel hobby hebt om de velgen in de DLUX te zetten waarna je erna deze kunt bijhouden i.p.v. elke keer te wassen en een nieuwe laag aan te brengen. Zelf vind ik dat geen straf dus doe ik dat lekker. :)

Ik heb mijn spaakvelgen (zomerwielen) in de normale C-quartz staan. Nu voor het 2e jaar op rij gedaan, het hele zomerseizoen geen omkijken naar qua bescherming inderdaad ;)

IbizaSigno;337317 zei:
@ jitzzzze: DLUX schijnt tot een jaar te houden, ReLoad drie maanden als ik het hier allemaal goed heb gevolgd naar ervaringen van anderen. Dat zou betekenen dat je één keer heel veel hobby hebt om de velgen in de DLUX te zetten waarna je erna deze kunt bijhouden i.p.v. elke keer te wassen en een nieuwe laag aan te brengen. Zelf vind ik dat geen straf dus doe ik dat lekker. :)

Ik vind het wel een interessante vraag; want ik heb nu 5 spaaks velgen waar ik niet zo heel veel aan doe. Even borstelen en het is schoon. Maar zeer binnenkort heb ik dus ook velgen met veel spaakjes, en heb hier DLUX, reload & wheelsealent in de kast staan. Maar ik begrijp dat DLUX wel de voorkeur heeft.

Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn PB wheel sealant. Het is inderdaad best een klus om mijn tig spaken tot 2x toe in de sealant te zetten. Dit heb ik nu een maand geleden gedaan en ik zie inderdaad dat het vuil nog steeds makkelijk te verwijderen is, dus dat is een dikke plus! Alleen ik mis na het reinigen die mooie diepe glans die ik had na het aanbrengen van PB WS. Ik heb nu een paar keer een (spray) wax gebruikt maar dan is het idee van de PB WS een beetje weg aangezien je dan alsnog best lang bezig bent om je velgen weer die diepe glans te geven. Welk product zou ik daarvoor het beste kunnen gebruiken?

@ jitzzzze: uiteraard.

@ Renzo4000: Reload spraysealant zal je al gigantisch plezier geven van je velgen.
De velgen van mijn nieuwe wagen moeten nog in DLUX gezet worden. Is echter niet voor onmiddelijk.
Dus in tussentijd gebruik ik Reload.

Er is gigantisch veel te vinden over Reload en/of DLUX op velgen.
Leef je uit en maak je beslissing. Je zal niet teleurgesteld worden ;)