bart0ving;309572 zei:
Vind dat gezeik op garages altijd zo sneu... :|
Weet niet of mijn vermoeden klopt, maar zou dat ook gedeeltelijk met je achternaam te maken kunnen hebben ?
Heb namelijk het vage idee dat je niet geheel onbevooroordeeld bent
Zelf rijdt ik al 16 jaar met een bedrijfswagen en ik kan dus zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb.
De eerste 5 jaar waren het "eigen" auto's die door de werkgever zelf werden aangeschaft en onderhouden.
Voordeel daarvan vond ik dat de werkgever de berijders aansprak op de staat van hun auto.
Nadeel was dat reparaties tot een minimum werden beperkt want alles moest zelf betaald worden.
Hierop heb ik 5 jaar in een Opel Astra & Zafira van de zaak gereden. De eerste 2 jaar constant gezeur met de dealer gehad over reparaties die half werden uitgevoerd. Nadat het een keer volledig uit de hand is gelopen bij de receptie op gesprek geweest met mijn directeur bij de directie van die garage. Vanaf dat moment was alles duidelijk en werd ik iedere keer keurig netjes geholpen en werden reparaties naar behoren uitgevoerd.
Nu rijd ik de laatste 6 jaar in Renault omdat de wagenparkbeerder dat zo wil.
Binnen het bedrijf (250 auto's) ben ik de enige die zijn rode auto met de hand wast, 2 tot 3x per jaar polijst en netjes in de wax houdt. Als mijn auto naar de garage moet dan is deze altijd supernetjes en strak van binnen en buiten.
Vanuit onze wagenparkbeerder zijn we eigenlijk "gedwongen" om naar de lokale garage in IJsselmuiden te rijden.
Na een aantal bezoeken heb ik met de wagenparkbeerder overlegd dat ik hier niet meer heen wil omdat ik van mening ben dat ze niet zorgvuldig en netjes met mijn Megane omgaan (afdekkappen die weg zijn, beschadigde wieldoppen, overal zwarte vingers op de lak, witte bekleding die smerig is, deukjes onder de motorkap ter grote van doppen ed).
Mede door het zelf onderhouden van de auto in een zeer nette staat heb ik hierop een vrijbrief gekregen om naar een dealer in Almere te gaan en daar snapt men wel heel goed dat het voor mij geen bedrijfswagen is maar een auto waar ik 5-6uur per dag inzit en me moet verplaatsen.
Bij het ombouwen van de Scheel stoel moest ik helaas weer terug naar IJsselmuiden waarbij 3/4 van de kunstofkappen aan de binnenkant zijn beschadigd, er voetstappen op het dashboard staan en de middentunnel enorm is beschadigd.
Ik heb bij de receptie aangegeven dat dit er niet zo uitzag toen ik de auto bracht, zij gaven aan dat ik er maar een nat doekje overheen moest halen.
Daarop naar de zaak gereden en de wagenparkbeerder ernaar laten kijken. Eigenlijk kon hij ook niet anders doen dan toegeven dat dit eigenlijk niet kon. Probleem is wel wel dat niemand deze schade op zich gaat nemen en ik als berijder met de schade achterblijf...
Met de privé auto zijn we bewust naar een kleine vestiging van de grote Opel dealer gegaan. Het is een vestiging met 3 monteurs, 1 verkoper en 1 receptionist.
Zodra je binnenkomt voel je je gelijk welkom, 2 monteurs staan onder leiding van een echte sleutelaar die is groot geworden met olie en sleutels ipv met een laptop. Ondanks dat ze niks met gestylde auto's hebben gaan ze er wel zeer zorgvuldig mee om en krijgen we de auto altijd super netjes terug zonder ook maar 1 vies plekje te kunnen ontdekken.
Er zit echt verschil tussen een dealer en een dealer, vaak is het ook een stukje onkunde of onwetendheid.
Zo zie ik wel eens een monteur over de lak wrijven met zijn overall en als je dan uitlegt dat dat enorm krast omdat die lak vuil is, de Renault lak boterzacht en die overall ruw, dan zie je ook wel een stukje bewustwording.