Vandaag voor de tweede keer aan het foamen geweest. De eerste keer gebruikte ik het 0,5 liter flesje met een mixje van 1:10 (SSF en water) met die halve flesje met mengsel had ik net genoeg voor de auto van mn ouders (Nissan Almero Tino). Omdat ik vandaag mijn auto ging doen (Seat Ibiza) bedacht ik me om iets meer mengsel te gebruiken voor het foamen. Ik heb een mengsel gemaakt van 1 op 8 + een scheutje PB Slick & Suds, totaal was de inhoud 650 ml (in de grote 1 liter fles gedaan).
Toch valt het me op dat het mengsel erg snel op is. Ik heb de foamgun op half open staan en de rode knop staat een halve cm voor de max. Ik hoor van veel mensen dat ze met een volle liter fles ongeveer 3 auto's kunnen doen. Ik ga er nog niet eens 2 redden.
Doe ik iets verkeerd? Wat zijn de waarden die jullie gebruiken?
Overigens foamen is echt
Hier even een paar foto's (helaas heeft m'n zusje heeft mn digicam mee):
Hier zie je dat het schuim eigenlijk niet van het dak afloopt, misschien komt dat door de warmte dat het water heel snel verdampt.
Toch valt het me op dat het mengsel erg snel op is. Ik heb de foamgun op half open staan en de rode knop staat een halve cm voor de max. Ik hoor van veel mensen dat ze met een volle liter fles ongeveer 3 auto's kunnen doen. Ik ga er nog niet eens 2 redden.
Doe ik iets verkeerd? Wat zijn de waarden die jullie gebruiken?
Overigens foamen is echt
Hier even een paar foto's (helaas heeft m'n zusje heeft mn digicam mee):
Hier zie je dat het schuim eigenlijk niet van het dak afloopt, misschien komt dat door de warmte dat het water heel snel verdampt.