• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf op kunststof

Aniek

Detailing rookie
22 jun 2022
5
2
Goedemiddag,

Ik heb een klant met de vraag of ik verf vlekken van de auto kan verwijderen. De verf op de lak is geen probleem, maar het zit ook op de kunststof delen. Hoe ga ik dit verwijderen zonder chemische vlekken of beschadigingen achter te laten? Volgens de klant is het grondverf van de schilder. Graag hoor ik van jullie.
(Zie foto)
Groetjes Aniek
 

Bijlagen

  • 9C7AF60E-6EE6-4D78-8609-82400C80CDB4.jpeg
    9C7AF60E-6EE6-4D78-8609-82400C80CDB4.jpeg
    104,7 KB · Weergaven: 94
Als je de staande zwarte strip naast de deur bedoelt, zou ik beginnen met Poorboys Professional Polish op te brengen
In laten trekken (niet opdrogen) en afnemen met een doek
Zonodig herhalen en een beetje helpen met een kleine (tanden- of detail-)borstel
 
Kan inderdaad grondlak zijn... Ziet er toch niet uit he, wie durft zo'n werk afleveren...

Primer of grondlak lost op door kuisthinner, MAAR net die plastic delen zijn erg gevoelig voor thinner en bij verkeerd gebruik durft de thinner ook het plastic op te lossen.
Mocht de aanbevolen methode hierboven niet direct effect hebben, kan je eens proberen met een wattenstaafje of iets kleiner nog (bij-tip stokjes bv.), lichtjes soppen in kuisthinner en dit voorzichtig duwen op de plekjes met primer, wel per direct afnemen met een doek!

Nadien kan je altijd nog het plastic nabehandelen met een kunststof dressing of coating.
 
  • Leuk
Reactions: Aniek