• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf over auto gegooid, hoe verwijderen?

Is er ook niet zo'n regeling waarbij je éénmalig per jaar of x-tijd de verzekering mag aanspreken zónder dit dit gevolgen heeft voor premie/jaren/etc?

Mijn moeder heeft dit al een tijd zo geregeld. Ik weet niet waar/wie/hoe, maar weet alleen dat zij voor een habbekrats all-risk verzekerd is en zo'n regeling.

@Jeroen
 
Waarschijnlijk een no-claim beschermer? Ga je wel terug in jaren, maar het heeft geen invloed op je eigen risico. Op zich ook wat voor te zeggen, want zodra je overstapt naar een andere verzekeraar ga je veel meer betalen en op deze manier zal een verzekeraar jou dus aan zich binden..
 
@Quantoxx Klopt, inderdaad de No-Claim beschermer, hiermee kun je 1 schade per jaar claimen, zonder dat je bonus-malus zakt. Wel heeft het consequenties voor je zuivere svj. Stel je zou 2svj hebben valt je terug naar -3. Kost het je geen extra premie. Maar het duurt weer 5 jaar voor je op 2 zit. Er zijn heeeeel veeeeel mensen die begrijpen dat niet jammergenoeg,... Ik zelf heb de ncb in het verleden ook helaas moeten gebruiken, ik zit inmiddels op bonus-malus trede 18 (gelijk aan het op naam zetten van mijn eerste auto destijds) maar heb nu maar 3svj (1 tussenjaar zonder auto gezeten, hadden er dus al 4 kunnen zijn.

Knipsel.PNG


Overstappen is voor mij sowieso niet lonend, dan kan ik enkel mijn 3svj meenemen. dan krijg ik een veel lagere korting. En kijk regelmatig rond, maar ik kan gewoon nergens goedkoper, en daar ik nog geen 100 euro per jaar aan premie betaal voor dat ouwe ding, plus dat ik ook nog een royale werkgeverskorting heb,.. Vind ik het een dikke prima zo :innocent:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Dan moet je het wel even navragen bij je verzekeraar, of je de no claim beschermer hebt op je bonus / malus ladder. Deze regeling is NIET bij alle verzekeringsmaatschappijen meer vanzelfsprekend.

Bij mij is hij helaas afgeschaft.

Zelfde met de aanschaf nieuwwaarde regeling. Kennen ook niet alle maatschappijen.
 
Gezien de hoeveelheid is het de vraag of het inderdaad wel gewone 'verf' is, en bijvoorbeeld geen kleurstof die in de industrie wordt gebruikt, of bijvoorbeeld muurverf (in emmers te koop in de DHZ). Als het saus/muurverf/gewone verf is op waterbasis, is het beste om dit op te lossen met bij voorkeur handwarm water. Met warm water lossen dergelijke produkten namelijk aanzienlijk sneller op dan met koud water. Je kunt proberen om bijvoorbeeld keukenpapier op de 'verf' te leggen en daar wat warm water over te gieten, en even laten inwerken, en dan kijken wat je makkelijk kunt verwijderen en zo het proces steeds herhalen.
Met niet al te warm water, kun je weinig kwaad doen, alleen opletten dat de vloeibaar geworden zooi niet in bijvoorbeeld sloten terechtkomt, als een restantje daar opdroogt, kun je alsnog een fors probleem krijgen.