• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf verwijderen op dakrail

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Enige tijd geleden heb ik een post gedaan betreffende een detail van een BMW 5-serie. Deze zat geheel onder de verfspetters en heb dit inmiddels allemaal kunnen verwijderen. Eerst gekleid, maar dit duurde zo onmogelijk lang dat ik ben overgegaan op polijsten en hiermee heb ik het meeste verfspetters kunnen verwijderen. De overige resten op de lak heb ik gedaan met nagellak remover (zonder aceton). Dit werkte als een trein, beetje dippen en nawrijven met een microvezeldoek en het verdween als sneeuw voor de zon. Maar.....

De dakrailen zitten nog onder de witte verfspetters. Hoe kan ik dit verwijderen. Ik durfde het zelf niet aan met nagellak remover dus heb de eigenaar gevraagd wat te doen. Hij heeft het daarom zelf maar geprobeerd zodat ik geen schuld heb aan enige schade. Het resultaat is wit uitgeslagen plekken op de dakrailen en de verf is nog steeds zichtbaar. Wat kan ik doen om de dakrailen weer te herstellen? Of is dit einde oefening? (Al geprobeerd: Wax, PB Pro Polish, klei) En zijn er nog andere ideen om de verf te verwijderen, polijsten, melamine o.i.d.?

Hieronder een aantal foto's. Je moet wel goed kijken want had niks anders dan een telefoon voor handen:

spl5.webp

g6ty.webp

hyb1.webp

Ik zat met overspray op mijn "diffuser". Zie hieronder (witte is niet van de flits, is echt verf).

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wasbnzine, APC (puur), dasty, kleien en nog vanalles... Meeste kreeg ik hiermee weg, maar beviel me nog niet 100%. Als laatste viel me een melaminesponsje in en verdween als sneew voor de zon :-)^ !

Zo het probleem is gedeeltelijk opgelost. De verf heb ik kunnen verwijderen met een melamine spons! Dit had ik gewoon bij me tijdens de detail, dus de oplossing was weer eens dichterbij dan ik dacht. Het verdween inderdaad als sneeuw voor de zon alleen de vlekken van de melamine spons waren wel waar te nemen. De dakrailen zijn gespoten en op de plekken waar ik met de melamine spons ben geweest werden heel iets lichter van kleur. Dit heb ik met een combinatie van blackhole en PB Prof Polish weer netjes kunnen krijgen.

Nu blijft er echter nog 1 vraag: Hoe zouden die witte vlekken van de nagellak remover verwijdert kunnen worden? Er zitten nu een aantal ontsierende vlekken op de dakrailen die ik met geen mogelijkheid weg krijg. (Al geprobeerd: Wax, PB Prof Polish, Black Hole, Klei)

Ik ben bang dat op die plekken de lak echt uitgebeten is... Misschien even een vreemde oplossing, maar de hele dakrails met nagellak remover nagaan zodat het niet meer op valt (ik weet niet hoe wit ze zijn...).

Weet ik, maar ik heb ook op mijn metalen dakrails zitten. Die zijn ook zwart en hadden wat verkleuringen. Na een behandeling met DLUX zijn ze weer mooi egaal zwart geworden.
Net als de zwarte stijlen die op mijn deuren zitten (tussen de ramen), exact hetzelfde. Zijn van metaal en hadden verkleuringen, tot de DLUX kwam.

Het zijn metalen dakrailen welke gespoten zijn. Ik ben bang dat deze, zoals Tim al aangeeft, gewoon uitgebeten zijn. Waarschijnlijk is het niet meer te redden want alles wat ik geprobeerd heb werkt helemaal niet. Het wordt niet minderr zelfs niet een beetje. Daarbij heb ik geen DLUX in mijn voorraad staan en om dat nu aan te schaffen voor 25 euro gaat me een beetje te ver ook omdat ik niet weet of het wel gaat lukken.

@Guido: is er bij jou ook niks meer aan te doen?

Helemaal niet, DLUX werkt echt niet op alle soorten ondergronden even goed.
Geef mij maar Auto Finesse Revive of gewoon de "Good old" Trim Restorer....
Als ik een coating op trims aanbreng neem ik daar gewoon C-quartz of elke andere willekeurige SiO2 coating voor