• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verhouding apc en pb - Super Slick & wax

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
Onlangs de apc van pb aangeschaft en ben hier zeer tevreden over.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd in welke verhoudingen anderen dit gebruiken en voor welke toepassing, ik gebruik het 1/8 voor alles.

In welke verhouding kan het ook op b.v motor ruimte / velgen / enz.....

ook ga ik over op een foamgun van monnelo, nu wil ik daar als mijn huidige shampoo op is (gold glas van meg) Poorboys World - Super Slick & Wax

18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635418460260000000.gif

Voor gaan gaan gebruiken in de foam gun zijn hier ervaringen mee? Zo ja in welke verhouding / stappen plan doet u dat dan (b.v warm of koud water)

m.v.g

In de webshop staat bij de omschrijving 1:5 voor zware vervuiling en 1:20 voor normale vervuiling.
Ikzelf heb drie sprayflessen met 1:5, 1:15 en 1:30 (de laatste voor heel lichte vervuiling en interieur, maar eerlijk gezegd gebruik ik die niet zo heel veel).

Voor foamen zou ik bij voorkeur een shampoo gebruiken die ontwikkeld is voor foamen (dikker schuim dat langer aanwezig blijft om zo beter in te kunnen weken).
Wil je toch met een gewone shampoo gaan foamen, dan zou ik in dit geval eerder kiezen voor Super Slick & Suds i.p.v. Super Slick & Wax.