• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleurde Pads door unilak?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ben bezig met een blauwe unilak Saab. Nu geeft die lak onwijs af op mijn pads en doeken. Helemaal blauw. Krijg ik dit er nog uit en zo ja, hoe?
 
Gewoon wassen, maar de kans is dat je het er niet 100% uitkrijgt, ik heb hier nog een witte polijstpad liggen waarmee ik een rode auto gedaan heb, deze is nog steeds een tintje rood.
 
Heeft het gevolgen voor de werking van de pad?

Ik vraag me sowieso af hoe lang een pad werkzaam is en blijft, wanneer kan je zien als een pad zijn polijstende vermogen verliest?
 
Klopt dat de lak afgeeft, je poetst er immers een dun laagje af.
Ik zou gewoon wat apc ofzo op de pad sprayen en met lauw warm water spoelen.
Of indien aanwezig gewoon de padwasher gebruiken.
Helemaal alle kleur uit de pad lukt bij mij meestal ook niet, gaat erom dat het meeste product en vuil er weer uit zijn.
 
doe je niets tegen, wel zo snel mogelijk uitwassen (leert mijn ervaring) hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Pad zal hoogstwaarschijnlijk licht verkleurd blijven, niets aan te doen, en kan ook geen kwaad als je de pads zo goed als het kan uitwast