• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleuring op rood lederen zetel !

Ik heb de APC van meg's in huis, Zele is ook niet zo ver van regio Aalst.
Wil je eventueel wel eens helpen hoor.

greetz
 
He Pol ,heb je nou al geprobeerd wat ik je aangeraden heb op het andere forum waar je dezelfde vraag gesteld hebt ?
 
geert dr zei:
He Pol ,heb je nou al geprobeerd wat ik je aangeraden heb op het andere forum waar je dezelfde vraag gesteld hebt ?


Inderdaad Geert, gisteren mijn laatste hoop, Dasty verdund 1/10 geprobeerd, maar zonder definitief resultaat. Verschillende keren met een sponsje met Dasty doordrenkt de zone bewerkt en nadien zuiver gemaakt met water. Ik zie dus geen verandering in vgl. met de andere middelen die ik al heb aangewend. Dus.. ik zal er dus best lerenmee leven zeker... tenzij ???
Groetjes,
pol.
 
Verhouding wat aanpassen zodat het reinigend effect iets sterker word,soms is het een beetje zoeken en aftasten wat je nodig hebt om het gewenste effect te bekomen !
Ik heb Dasty zelfs al puur gebruikt op leder zonder problemen ,natuurlijk grondig naspoelen en verzorgen nadien !
 
ik zou even heel goed bekijken of de kleur op die plaatsen niet gewoon weg is.
er staan nu eenmaal geen rode koeien in de wei

ikzelf heb geen leder in de auto, maar wel echt leder in de woonkamer.
na het reinigen moet er niet alleen gevoed worden maar ook kleur componenten moeten zo nu en dan eens toegevoegd worden.

gewoon een voeding met de rode kleur.

heb ooit eens een rood bankstel gehad, waarvan 1 deel vaak in de zon stond.

voeden en kleuren is hierbij de oplossing.

in een meubelzaak ben je voor ongeveer €10,00 gesteld
 
probeer eens de BALBO POWERPADS.. dat zijn sponsjes met een middel tegen elke hard nekkige vlek die andere middelen niet weg krijgen;)

http://www.balbo.nl/powerpad/en/default2.asp
 
cruiser zei:
ik zou even heel goed bekijken of de kleur op die plaatsen niet gewoon weg is.
er staan nu eenmaal geen rode koeien in de wei

ikzelf heb geen leder in de auto, maar wel echt leder in de woonkamer.
na het reinigen moet er niet alleen gevoed worden maar ook kleur componenten moeten zo nu en dan eens toegevoegd worden.

gewoon een voeding met de rode kleur.

heb ooit eens een rood bankstel gehad, waarvan 1 deel vaak in de zon stond.

voeden en kleuren is hierbij de oplossing.

in een meubelzaak ben je voor ongeveer €10,00 gesteld

De wagen is nieuw van maart en staat zelden in de zon maar als die niet rijdt in de garage. Dus dat de kleur zou weg zijn betwijfel ik sterk. Het ziet er trouwens toch nog steed rood uit, terwijl mocht de kleur weg zijn, de natuurlijke kleur van het vel toch zichtbaar zou zijn, of niet ??
 
ja idd,

als de kleur weg is dan is idd het natuur leder zichtbaar. de natuurlijke kleur is bij ons chesterfield bankstel donker..

is het vuil, dan moet duidelijk te zien zijn dat het erop licht. bij slijtage "schijnt" het leder door de dunne lak heen.

van slijtage kan dit niet , daar de auto van maart is.

echter een fabrikage fout kan wel.


ik heb de foto nog eens bekeken, en dit fenomeen hebben we ook al eens gehad toen de oudste bij ons een nieuwe donkerblauwe spijkerbroek aan had.

dit hebben we weg gekregen mbv wat wasmiddel (wasmachine) oplossen in lauw water.
dit kun je redelijk sterk maken. goed afspoelen cq opnemen met schoon water en een schone doek. daarna wel voeden ivm het ontvetten van het wasmiddel.
pas op , gebruik geen microvezeldoek deze kunnen de laklaag sterk verdunnen
 
geert dr zei:
Verhouding wat aanpassen zodat het reinigend effect iets sterker word,soms is het een beetje zoeken en aftasten wat je nodig hebt om het gewenste effect te bekomen !
Ik heb Dasty zelfs al puur gebruikt op leder zonder problemen ,natuurlijk grondig naspoelen en verzorgen nadien !

Goeie tip man!
 
goeie tip,

maar eerst op een onopvallende plaats...

dit ivm kleurechtheid en lak vastheid. je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.