• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verouderde producten?

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
41
dit weekend heb ik geprofiteerd van het feit dat mijn subaru niet thuis was en de clio onder handen genomen.

kwa swirls viel het heeeeeeeeeeeeeeeel goed mee maar zaten natuurlijk her en der wel een krasje in. paar jaar terug heb ik de dap gekocht met monello pads en monello polishes er bij. deze nu terug gebruikt. op de slechtste plaatsen tot 3 hits gemaakt oranje met forza maar kreeg niet weg wat ik wou en dacht weg te kunnen krijgen.
zou ik verder kijken voor een microfibre cutting pad aan te schaffen?
iets anders van compound? (ik heb de forza, de mezzo en de finale)

de auto is wel 14 jaar oud, slaapt buiten en is dagdagelijks gebruikt. het voordeel is wel de zilver kleur. je ziet enkel de fouten onder een bepaalde hoek terwijl de verstraler schijnt.

enkele foto's:
263bqle.webp

34dpp9d.webp

zoontje die inspectie uitvoert nadien
2nbvklv.webp

reflectie is wel goed denk ik
6fytky.webp

2yuzj45.webp

reacties zijn welkom.

Hey Freak,

Ik ben nog in de leer in de DetailingWereld, maar misschien kan ik je wat vertellen, haha!

Ikzelf heb ook een DAP(900) en de bijbehorende pads/compounds. Ik heb begrepen dat de 'Forza' inmiddels is vervangen door 'Veloce'. (Veloce - Mezzo - Finale) Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de Forza grover of fijner is als zijn vervanger Veloce.

Wel weet ik dat er een hardere pad is boven de Oranje, namelijk Geel. Misschien dat de combinatie Forza + Geel nét even wat meer correctie zal geven.

De auto ziet er wel strak uit hoor, mooie reflectie voor een toch wel lichte kleur auto!

En wat een geinige foto van je zoontje, haha! Moest effe grinniken. Lijkt net alsof hij niet eens boven de deurklink uit komt.

Greetz

ja, zoontje is nog maar de 2 jaar gepasseerd :-) maar de passie voor auto's begint ook wel te komen :-)
ik dacht tijd terug geel aangeschaft te hebben maar deze vond ik dit weekend natuurlijk niet dus maar met oranje blijven klooien.
is de 900 ook een da machine?

bedankt alvast voor de tips en compliment

Is de lak hard dat je weinig correctie verkrijgt of heb je de swirls weg en zijn er slechts nog enkele diepere krasjes over?
Ik persoonlijk ben niet zo te spreken over Veloce (stoft mij teveel en S3 geeft meer correctie).
Scholl Zwart/witte Spiderpad icm Scholl S3 is een goede combi maar zoals je zelf al aangeeft kan ook een goede MF pad goed corrigeren (ik heb ze van Buff&Shine).
Als je slechts lokaal enkele krasjes over hebt kun je deze ook lokaal met een kleine pad aanpakken om vervolgens de auto in het geheel een finish te geven.

subarufreak resultaat ziet er op de foto's toch erg netjes uit.

quantoxx bedoeld met de 900 denk ik de dap900, heb jij de dap 500 of ook de 900?

de 900 heeft net iets meer power en het zou dan misschien kunnen dat je dap gewoon niet genoeg kracht heeft om de diepere swirls echt helemaal eeg te krijgen.

zelf geen ervaring maar leek mij een logische gedachte.

de 500 heb ik normaal. ik denk dat ik eens ga zien voor met andere pads nog te proberen. en anders misschien toch investeren in een andere machine.

denk niet dat de lak hard is van een clio?
er bleven gewoon enkele krassen achter waar ik van denk dat ik bv met de flex en 3m producten op mijn werk ze wel zou weg krijgen.

gisteren nog eens wat rond gespeurd voor die rupes machines maar het blijft wel een ferme investering gewoon als hobby natuurlijk...

Je weet het nooit van te voren... Maar ik denk zo dat een mf cutting pad wel erg grof is op een Clio! En ik zal daar niet zo 1,2,3 naar grijpen!

eerst eens die gele pad in gebruik nemen van monello. eens zien wat voor correctie ik daar mee krijg