• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in diameter van pads

H@RM

Detailing rookie
22 jul 2008
518
0
Zoals velen ben ik ook geinterresseerd in de DAP500. Maar nu ben ik op dat gebied echt een leek. Ik wil ook gelijk pads meebestellen maar nu heb ik de volgende vraag

De DAP500 D/A Polijstmachine is geschikt en veilig voor alle laksoorten. De steunplaat is 125mm en dus geschikt voor zowel 5,5 en 6,5 inch pads! Wij adviseren het gebruik van Lake Country pads bij deze machine.


Maar welk formaat pad gebruik je waarvoor of welke is het beste om te gebruiken ???

Alvast bedankt
 
Ik gebruik 5,5 inch ,waarom..? Ze zijn gewoon goedkoper..
De 6,5 inch waren er al veel eerder als 5,5 deze worden nog niet zo lang gemaakt door lake country.
Met de 6,5 zal je grotere passes kunnen maken ,waardoor het aantal banen in je te polishen oppervlak lager zal zijn.
Maar ik vind dat je met de 5,5 iets makkelijker werkt en je er meer controle over hebt.

Ergens is het gewoon een voorkeur ..
Advies : Koop in elke maat 1 en test wat voor jouw het beste werkt.:)^
 
Zowieso wordt de 125 mm plate meestal gebruikt voor de 5.5'' pads. De 150 mm plate gaat het beste met de 6.5''. 6.5'' past ook op de 125 mm plate, dan heb je dus gewoon wat meer pad dat niet bedekt is door de plate. Andersom is echter niet aan te raden. Geen 5.5'' op een 125 mm plate want dan heb je kans dat je met de plate de lak raakt en beschadigingen veroorzaakt!

Iemand bijgehouden hoevaak ik het woord 'plate' hierboven schreef? 8-o
 
Ik gebruik zelf uitsluitend de 6,5 inch gewoon omdat dat voor MIJ prettiger werkt. Kwestie van voorkeur.
Zolang de backingplate niet groter is dan de VELCRO van de pad is er geen probleem.
 
Xizer bedoelt: geen 6,5" pad op een 125mm plate... :-b



edit:Nu zeg ik het zelf ook nog verkeerd :zzz: :


geen 5,5" pads op een 150mm plate...



meuh
 
Ik gebruik die ook op de DAP, totaal géén probleem...
 
Ik heb het al gezien. Net met bestellen opgegeven dat ik hem kom halen. Kan ik dan wel bepalen welk formaat pads ik mee neem.

Toch bedankt voor de info :)^