• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in PB APC en APC van Meguiars ?

Milka62

Detailing rookie
2 feb 2011
94
0
Hallo allemaal
Is er misschien iemand die ervaring heeft met de APC van PB en de APC van Meguiars ?
Aangezien dat ik nog maar pas met het detailvirus besmet ben moet ik nog een hoop aanschaffen waaronder APC.
In de gallonuitvoering is de APC van Meguiars een stuk voordeliger dan de PB APC en als ze dan even goed werken, ja dan ben ik toch een echte hollander he :-b

Reken even uit wat de APC in verdunde vorm kost; volgens mij ben je dan goedkoper uit met de Poorboys.
Ik heb goede ervaringen met de Poorboys APC, de Meg's heb ik echter niet gebruikt dus veel waarde moet je niet aan mijn oordeel hechten.
Vorige week nog een nieuwe fles Poorboys APC gekocht en mij viel op dat nu de verschillende mengverhoudingen op de fles staan (dat was bij de vorige fles niet) én dat de aanduiding op het etiket dat het geschikt is voor whitewall banden vervallen is. Tevens lijkt de kleur iets lichter dan de APC uit de vorige fles, maar dat kan ik me ook inbeelden.

ik heb ze nu beide gebruikt.

de meguiars is inderdaad voordeliger, maar ruikt minder lekker. en is minder geconcentreerd.

de poorboys ruikt lekkerder, en is dus geconcentreerder. bovendien reinigt hij ook beter, vind ik.

dus wees even geen hollander en koop de poorboys :lol

Bedankt voor de snelle reacties heren
Ik had toch al een voorkeur voor de Poorboys ik weet niet waarom, maar na het lezen van Bartezzz zijn reactie ben ik al om.
Dan maar geen hollander :lol Poorboys it is.

Hoezo is de Megs minder geconcentreerd? Ik ben van beide even tevreden, toch een lichtere voorkeur voor de Megs, zowel interieur als exterieur.

op de Carclean.com site staat ook vermeld
dat de meguiars voor normaal vuil, verdunt kan worden met 1:10
en de poorboys met 1:20

deze verhouding zijn ook terug te vinden in de simulatie van rodders(dat java progje)

ook in reallife merk ik deze verschillen, maar het is heel persoonlijk wat je lekkerder vind werken.

Ok, maar ik vind lager als 1:10 zinloos. Dan kan je even goed wat shampoo gebruiken.

Maar inderdaad, het blijft persoonlijke voorkeur.

Ik heb zowel APC als APC+ van Megs en de APC van PB.
Mijn Meg's APC is zo goed als op en moet zeggen dat dit goed spul is.
Ben overgeschakeld op APC+ omdat deze iets minder schuimt en hierdoor gemakkelijker te gebruiken is met een Extractor.
Als je om de geurtjes geeft moet je PB nemen.
Deze ruikt toch wel iets aangenamer maar kwestie werking denk ik dat ze aan elkaar gewaagd zijn.