• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil tussen de dap 900 kompressor kit en de starterskit

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
373
88
45
Misschien een domme vraag maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen de 2 kits

Wil volgend jaar over gaan op machinaal maar weet niet welke ik moet pakken

power pakket hoeft niet voor mij want heb genoeg doeken en tape

Het gaat om een panda van 2011 die altijd met 2 emmers is gewassen en 2 of 3 keer per een poetsbeurd krijgt,Auto is ongeveer 90 procent swirls vrij
 
Mezzo heb ik trouwens nog genoeg,Vind het goed voor handmatig maar misschien voor machinaal wel te zwaar,Denk dat finale al genoeg is.
 
Voorzover ik kan zien is het enige verschil de meegeleverde pads:
- bij de DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition worden er drie 6" kompressor-pads meegeleverd
- bij de DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition worden er drie 5,5" "gewone" pads meegeleverd

Zelf vind ik kompressor-pads wel lekker werken (maar ik heb nog niet heel veel ervaring met machinaal werken).
Gaat er denk ik om wat je zelf denkt dat prettiger werkt.
 
Is inderdaad een kwestie van eigen voorkeur.
De kompressor pads zijn wat gevoeliger voor scherpe randjes bij bijvoorbeeld de logo's. De lamellen kunnen daardoor los komen.

Aangezien je zegt dat je niet zo een zware combi nodig hebt is het wellicht een optie om zelf een pakket samen te stellen? Mits je natuurlijk geen auto's van anderen doet...
 
Als je zelf een zachte lak hebt zou je genoeg moeten hebben aan een 500. 900 is handig voor als je soms een net wat hardere lak hebt of net dat beetje extra power nodig hebt. Je kan eventueel met de 500 iets langer doorwerken, dan behaal je het zelfde resultaat als met de 900.

Weet niet of je in de buurt bent van Berkel maar anders zou je bij CarClean het verschil kunnen testen (en ook het verschil in pads).
 
Zou zelf voorde 900 kiezen - beetje extra power is altijd wel handig. Echt veel duurder is de 900 tov de 500 nu ook weer niet.
 
Helemaal mijn idee.
En voor wat betreft de pads: dat zul je m.i. gewoon een keer uit moeten proberen.
 
Persoonlijk vind ik de compressor pads niet zo fijn, ze 'stuiteren' wat meer over de lak. En ik zou ook voor de dap900 gaan, ik heb vorig jaar een dap500 gekocht, maar kreeg ik toch spijt van..

Niet dat de dap500 slecht is ofzo, maar voor die paar tientjes meer zou ik het niet laten
 
@grijzepanda:

Ik woon zelf ook in Tiel. Je bent bij mij meer dan welkom om eens te testen met mijn dap900 met de monello professional pads!
 
Oke leuk,Dankje.
Denk dat het ergens in de lente word verwacht weinig mooie dagen meer dit jaar.
Zal tegen die tijd wel even een berichtje sturen.

Wil vooral een beetje weten welke pads, ik moet gebruiken welk toerental enzo,
Denk dat finale al genoeg is en anders misschien mezzo die ik nog heb staan
Daarna Blacke hole deze heb ik ook net als genoeg tape en doeken
En als laatste de Purple Haze Pro die ik sinds een paar maanden heb staan

Het kan zijn dat ik misschien de dap 900 rond de lente wel in me bezit heb
Zou dan graag van je aanbod gebruik maken

Vriendelijke Groet Maarten