• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen Natty's Blue Paste en Liquid wax?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Aangezien ik sinds een tijdje ben overgestapt van Natty's Blue Paste naar Natty's Blue Liquid werd ik wel eens benieuwd wat voor effect deze overstap heeft wat betreft de kwaliteit van de beading en bescherming. Hoe de Liquid wax zich laat verwerken tegenover de Paste wax heb ik in ieder geval al gemerkt in de keren dat ik het product gebruikt heb. Dit was alleen wel telkens op auto's van klanten dus het resultaat heb ik niet echt kunnen ervaren. Afgezien van de glans natuurlijk. ;)

Om dan nu ook er achter te komen welke van de twee varianten de mooiste beading, bescherming en standtijd heeft heb ik beide waxen aangebracht op twee verschillende gedeeltes van de motorkap van mijn VW Passat. Nadat de wax er enkele dagen op zat en het tijd werd om de Passat even te wassen in een wasbox leek het net of er toch een groot verschil zit in de manier waarop de wax water af stoot.

Links is de Paste Wax, rechts is de Liquid Wax.

Mijn excuses voor de mindere kwaliteit van de foto's. Zijn namelijk met mijn mobiel gemaakt.

6384281499_c039cde1f5_b.webp

Paste Wax.

6384293141_e598c8f248_b.webp

Liquid Wax.

6384310071_c9c4001c5f_b.webp

Nu vraag ik mij af of er meerdere mensen zijn met de zelfde ervaring met een van de waxxen of dat het aan mijn manier van aanbrengen van de wax kan liggen. Heb beide waxxen namelijk met de DAP 500 op een zwarte pad ingepoetst tijdens een buitentemperatuur van 10 graden en in een mooi zonnetje. Misschien dat het aan de temperatuur heeft gelegen?

Het geeft duidelijk een verschil in sheeting/beading, bij de paste wax blijven de druppels meer op de motorkap liggen, de liquid stoot ze precies meer af..

Heb je ook resultaat van de beading als het pas geregend heeft?

Ik ben benieuwd naar de sheeting en beading binnen een maand..

Voor de prijs/kwaliteit van de natty's kun je echt niet sukkelen.:love

Resultaat van de beadin na een regenbui heb ik helaas nog niet. Het heeft hier namelijk nog niet geregend sinds vorige week donderdag toen ik de wax heb aangebracht. Maar ik zal er binnenkort zeker een aantal maken. ;)

Maar is het bij jou bekend NHke dat er een verschil in de twee varianten wax is of is het meer een kwestie van de manier waarop het is aangebracht of de omstandigheden?