• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen pads?

oli-c

Detailing trainee
23 aug 2010
4
47
Ik snap er helemaal niks van van die pads :D
Wilt de kleur zeggen hoe grof of hoe zacht een pad is?
Maw zijn er kleuren speciaal gemaakt voor een soort product?

Bv voor wax vloeibaar/hard geel voor vloeibaar/groen voor hard?

is er ook een overzichtje hiervoor zoals voor het machinaal ?

mvg
 
als je nu eens hier kijkt (staat 1 boven je topic....zucht)
https://forum.Carclean.com/cc_postst1790p2/Overzicht-Lake-Country-55-en-65-pads.aspx
 
Ik zal proberen mijn vraag wat duidelijker te maken.

Als ik nu bv een sealant en een wax wil aanbrengen dan heb je 2pads nodig met dezelfde samenstelling of niet?
Kan ik dan 2 dezelfde(qua samenstelling) pads nemen met een verschillende kleur? Zodat ze makkelijker uit elkaar te houden zijn?
 
De kleurcode voor de "handmatige" pads is hetzelfde als voor de machinale pads :)

edit: ah... Tim was me net 5 sec voor!
 
Ik zal proberen mijn vraag wat duidelijker te maken.

Als ik nu bv een sealant en een wax wil aanbrengen dan heb je 2pads nodig met dezelfde samenstelling of niet?
Kan ik dan 2 dezelfde(qua samenstelling) pads nemen met een verschillende kleur? Zodat ze makkelijker uit elkaar te houden zijn?
 
Kortgezegd: Nee. De kleur geeft de hardheid/grofheid van de pad aan (zie het hiervoor genoemde overzicht). Dus bijvoorbeeld een polishing pad is wit en niet in een andere kleur verkrijgbaar. De kleur is dus een indicatie van het soort pad (en dus ook van de functie van de pad: de witte pad is voor polijsten en niet voor het aanbrengen van wax, om maar eens wat te noemen).

Als je voor een sealant en een wax bijvoorbeeld twee verschillende (heel verstandig :)^ ) rode pads gebruikt, dan zou je met een watervaste stift op de zijkant kunnen schrijven voor welk product je de pad gebruikt hebt.

Wat ook nog kan is voor bijvoorbeeld je sealant een rode pad gebruiken en voor je wax een gouden pad. Qua samenstelling ontlopen ze elkaar niet veel (maar ze zijn wel degelijk verschillend)/

Succes met kiezen.
 
oli-c zei:
1: Als ik nu bv een sealant en een wax wil aanbrengen dan heb je 2pads nodig met dezelfde samenstelling of niet?
2: Kan ik dan 2 dezelfde(qua samenstelling) pads nemen met een verschillende kleur? Zodat ze makkelijker uit elkaar te houden zijn?

1: ja
2: nee, per 'hardheid/samenstelling' is een speciale kleur gekozen. Vaak zie je dat meerdere merken dezelfde kleuren hiervoor hanteren.