• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil tussen PB's en megs APC's?

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
46
Melick
Ik heb flink gezocht maar niks gevonden:

Wat is het verschil (behalve de prijs het bio-degradable) tussen de APC van poorboys en meguiar's?

Groeten!

Webshop geklikt:
Meg's = €24,49
PB = €34,99

Meg's is wel wat minder sterk en dus de PB meer verdunbaar voor zelfde resultaat

Ik zou zoiezo voor de Poorboy's versie gaan, ik vind dit een mindere aanslag op je longen hebben ;)

Ik ga dan weer liever voor de Meg's versie.

Zowel de oranje als de groene hier! Voor normaal en extractorgebruik.

Ik dacht dat Tim/Dibbuz wel eens iets gezegd hadden op een ander forum dat APC van Meguiars best wel eens siliconen kan achterlaten, Poorboys zou dit minder doen.

Dat is als APC toch helemaal geen probleem, als het al zo is?

Er zijn , afgezonderd van sommige waxen, maar weinig detailproducten zonder (al dan niet bewust toegevoegde) siliconen hoor.

Iedereen mag gebruiken wat hij wil hoor, maar bij APC vind ik de prijsstelling erg belangrijk, omdat de werking niet (veel) verschilt, zeker omdat je het vaak gebruikt.

Sowieso is dat hele anti-silliconen verhaal echt overdreven, een niet goed verwijderde wax zonder silliconen zal bij het spuiten dezelfde problemen opleveren.

heb in eerste instantie altijd gebruik gemaakt van pb's maar was nergens op gebaseerd behalve dat ik het een fijn merk vind.
toch heeft bij mij de prijs uiteindelijk gewonnen en heb een gallon megs gekocht. en deze werkt net zo goed. kan eigenlijk geen verschil merken.

De poorboy's heb ik en werkt prima. Maar omdat de ervaringen aangeven dat het prijsverschil niet in de werking is terug te zien kies ik voor de meg's.

Dank voor de input!