• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen QuickDetailer en WetCoat

YBTD

Detailing addict
11 apr 2020
38
50
39
Berlaar, België
Misschien een domme vraag, ben nieuw in het hele gebeuren, dus hier gaan we. Wat is nu juist het verschil tussen Gyeon QuickDetailer en de Wetcoat?
Ik heb wat filmpjes bekeken en de QuickDetailer blijkt ook wel waterafstond te zijn, waarschijnlijk minder dan de Wetcoat?

Heb een busje QuickDetailer gekocht, met bedoeling deze te gebruiken na het wassen. Nu zag ik ook de Wetcoat nog, maar heeft beide gebruiken nut? of houden op gewoon de QuickDetailer, of Wetcoat soms gebruiken (1x maand) en QuickDetailer elke keer?

Ik ben benieuwd naar jullie input en alvast bedankt!
 
De ene is een detailingspray en de ander een wetcoat? :p

De manier van aanbrengen is een groot verschil. De ene gebruik je met een doek, de ander spray je op en spuit je meteen weer af. Bij de ene raak je de lak aan, bij de ander niet.

Een detailingspray zoals deze gebruik je om de lak na te lopen, maar ook bijv. ook het interieur, glas, etc. Je kan het ook oo je droogdoek sprayen en de auto gaan drogen voor een streeploos resultaat. (Drooghulp)

Wetcoat-producten spray je op een natte auto, per paneel, spuit je weer af met de HDen je hebt een laagje bescherming. Spraybaar betekent dat je dus makkelijker dingen kan beschermen, zoals velgen, zonder ze uitgebreid met iets in te smeren en af te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
Ik gebruik zelf wel eens de Wetcoat en spuit de boel dan af, dus dan moet ik daarna nog drogen. Ik gebruik ook een detailingspray als drooghulp, maar dan de Spray&Wipe. Ik neem aan dat de Quick Detailer dit ook zal kunnen.

De Spray&Wipe heeft amper toevoegingen, dus sowieso geen wax o.i.d. van de Quick Detailer weet ik niet zeker hoe-of-wat, maar heeft "glansversterkende middelen". Misschien geeft dit ook iets bescherming en zou beide gebruiken misschien wel overkill zijn.

De S&W gebruik elke droogbeurt. Wetcoat hoeft zeker niet elke week, maar om de paar weken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kuip en YBTD
Wat ik mij ook nog afvraag bij die Wetcoat, als je die nu aanbrengt en de volgende week was je uw auto opnieuw foamen en grondig wassen, blijft dat effect dan of was je dat er gewoon af?
 
Dat effect blijft wel even aanwezig, ook na een wasbeurt. Als je dagelijks in de auto rijdt moet je het voor het mooie ongeveer elke maand gebruiken schat ik zo in.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
Ik gebruik wetcoat op de auto van mijn pa. De auto is verder niet voorzien van een Wax, sealant of coating.
Na 3-4 wasbeurten is een nieuw laagje om het volledige waterafstotende effect terug te krijgen weer nodig.

De auto wordt wel elke dag gebruikt onder zware omstandigheden, dus kan zijn dat iemand anders er langer mee doet.

WetCoat is echt ideaal om een beschermende laag aan te brengen met zeer weinig moeite.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: YBTD