WimGTI zei:
Wat zou eigenlijk te warm water zijn om mee te wassen?
Zelf foam met ik water van 50 graden (foamlance kan 60 graden aan) en zit in de emmers warm (soms erg warm) water.
In principe kan een auto met heel warm water gewassen worden.
Houd als stelregel aan dat het water niet warmer is dan 50gr. dan de omgevings temperatuur.
Vooral in de winter kan dit grote gevolgen hebben,de truc is dan om dan in stappen van bvb 20gr. te verhogen.
Autolak/rubbers e.d. kunnen hele hoge temperatuurs verschillen hebben,Denk hierbij aan de noordpool of de verzengende hitte van een woestijn(of van het uitharden van de lak na een spuitbeurt).
Maar dit zijn voorbeelden van ''langzaam'' opbouwende extremen,iedereen weet wat warm water in de winter met je (voor)ruit kan doen.
Dit kan in dus in sommige gevallen ook met de lak gebeuren als het temperatuurs verschil te groot is.
Door het metaal en de verschillende lagen lak ten opzichte van elkaar gaan werken kan schade ontstaan.
Denk dat het dus gewoon handelen is met gezond verstand.
En de meeste auto`s hier zullen niet zo extreem vervuild raken dat werken met warm water echt een wereld van verschil uitmaakt.
Door de goede producten en de juiste werk methode zullen de meeste het gewenste resultaat kunnen behalen.
Persoonlijk vind ik het wel fijn als mijn emmer met wash wel een beetje hand warm is puur voor mijn tere huidje