• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil wax en sealant?

Een sealant zou normaal gesproken een langere standtijd moeten hebben dan een 'gewone' carnauba wax (uitzonderingen daargelaten) en een meer 'glasachtige/koude' look geven.
Een carnauba wax zou een meer 'warme' glans geven.
Ikzelf moet nog eens goed kijken wat het verschil nou is qua looks. :eyes

Begrijp ik dan goed dat je het mooiste resultaat behaalt om eerst een sealant te gebruiken en daarna de carnauba wax aan te brengen ?

Dat zou idd een beter resultaat opleveren.
Bovendien: als je zowel een sealant als een wax wilt gebruiken, moet je zo ongeveer de sealant wel onderop doen.
Een sealant heeft wat meer 'hechting' nodig aan een kale lak. Met een wax eronder wordt dat wat lastig.
Met carnauba waxen heb je dat over het algemeen niet.

Mijn volgorde is met produkten van monello polijsten, hierna gebruik ik de red moose glaze (dit is een puure glaze) dat de lak voed.
Hierna komt er een laagje DJ rain forest rub op.
Ik ben op zoek naar een puure sealant dat met deze combinatie een top resultaat gaat maken wat raden de experts aan ?

Vergeten erbij te vermelden het moet een produkt zijn waarbij ik geen uuren hoef te wachten maar kort daarna de waxlaag kan aanbrengen.

Dan valt de nr 1 :)
EXP is een beste weet ik uit eigen ervaring, de jetseal schijnt naar zeggen het ook zeer goed te doen

Verder nog andere produkten die als sealant gebruikt kunnen worden ?
Prijs is niet het eerste waar ik op let het resultaat vind ik veel belangrijker ;)

nicknameless zei:
Klik hier voor een overzicht van alle sealants

De M21 is een topper van een sealant, vooral in combinatie met de M16 :ja
Dat overzichtje had ik al gevonden maar er staat zoveel alleen zie ik daar ook produkten zoals de meguiers nxt generation tech wax is dit ook een puure sealant of zit hier zoals de naam zegt wax in ?
Wat betreft de M21 werkt deze ook met de combinatie dat ik gebruiken wil ?

@B.K. dat spul is voor professionals ik ben maar een amateurtje ;)

Ben de hele dag al aan het lezen en zoeken naar de juiste puure sealant voor mij.
Ik wil het aanbrengen met de DAP500 en af kunnen nemen zonder al te lang te moeten wachten hoogstens een half uur.
Ik wil het na de clearkote red moose glaze aanbrengen.
Na de sealant wil ik de DJ rainforest rub aanbrengen (als deze op gaat wil ik de Collinite Marc d Elegance proberen)

101227 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 946ml € 26,99
101057 Meguiar's Professional - Mirror Glaze M21 Synthetic Sealant 2.0 - 1890ml € 59,95 (hier staat mirror glaze maar B.K. raadde deze aan dus hij staat in de lijst terwijl ik het idee heb dat het een glaze en sealant in 1 is ?)
101070 Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0 - 473ml € 35,99
101593 Chemical Guys - FS Factory Sealant (Acrylic Crystaline Sealant) - 473ml € 20,99
100911 Chemical Guys - Jet Seal 109 - 473ml € 22,99
100927 Chemical Guys - M-Seal Nano Tech Sealant - 473ml € 18,99
100917 Chemical Guys - Wet Mirror Finish - 473ml € 15,99
101387 Smartwax - SmartSealant - 473ml € 24,99

Wat raden de experts aan ?

Tamer ik heb het ook even in mijn post veranderd maar ik heb begrepen dat de wolfgang heel lang moet hazen vandaar dat die niet in de lijst staat als dit niet het geval zou zijn dan had ik de wolfgang inderdaad besteld zonder verder te zoeken.