• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil wax en sealant?

Ik heb het voorjaar ook een dergelijke vraag gesteld, klein beetje anders.
Heb toen het stappenplan met kleien gedaan en dus ook Sealant gebruikt.
Na de sealant zag het er mooi uit maar na de was nog beter.
 
zuidwest10 zei:
@berkant,ik zou voor de lp van DJ gaan
Ik heb denk ik te vaak gelezen dat deze moeilijk te verwerken is, ik durf het niet aan eigenlijk na alles wat ik gelezen heb:no

corsawim zei:
er zijn waxen die een even lange standtijd hebben als een sealant....voorbeeld : collinite 915.
Betekent dit dat je de collinite 915 in combinatie met een sealant de standtijd kunt verdubbelen ?
 
niet evenredig te verdubbelen.
maar wel verlengen :cool:

dus een sealant onder een collinite zal de duurzamheid iets verlengen tov alleen 915
of je als detailer zijnde zolang kan wachten voor weer een laag te waxxen is maar de vraag... :ja
 
Niets mis met Lime Prime, mijn fles is bijna leeg en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Standtijd verdubbelen werkt niet, je hoeft ook niet een combinatie van de 2 te doen. 2 lagen Collinite werkt net zo goed.
 
lime prime is echt peanuts qua verwerking. Dodo zelf geeft aan dat de LP lite iets lastiger is met verwerken.
 
Zolang de auto in de schaduw staat vind ik de LPL prima verwerkbaar. In de zon of bij enigszins warme lak houd het al snel op.
 
Ik denk dat de hele discussie over standtijd voor de meeste van ons niet echt relevant is. Weinigen zullen 3 maanden wachten tot dat er een nieuw laagje wax/sealant wordt aangebracht. Ik zelf laat het vaak nooit langer dan 2 weken duren! (Daar zal carclean blij mee zijn :D ) Bescherm technisch is het niet nodig, maar ik vind het gewoon leuk om te doen.