• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen in inspectielampen.

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
35
Ik zie velen hier werken met een inspectielamp, ik begrijp dat je hiermee krasjes en andere oneffenheden in de lak beter zichtbaar krijgt.
Maar wat zijn nou de verschillen tussen diverse lampen? en wat heeft een inspectielamp voor voordelen vergeleken met een bouwlamp oid?

En de Monello Faro, is dit niet net zo iets als een andere led zaklamp?
Ik heb namelijk hier thuis wel een Led zaklamp liggen, met verstelbare lichtbundel, breed naar smal, worden ook wel op internet aangeboden als een swat zaklamp, zie foto hieronder, zou er veel verschil in deze lampen zitten?

conv_1116.webp

Ik hoor/zie graag jullie meningen/reacties.

Verschil zit 'm vooral in kleur (warm/geel-rood, blauw-wit/koud) en intensiteit
Afhankelijk van de kleur van de lak werkt een lamp met warm of koud licht beter

Kijk naar het aantal Lumen, staat er helaas niet bij op de website van carclean. Gewoon zaklampje zit vaak rond de 150 a 200 lumen opbrengst, is genoeg om swirls te kunnen zien. Sommige lampen hebben een zoombare lens. Kleur van licht kan verschillen. Zou zeggen probeer je lamp eens, denk dat deze prima voldoet.

ik heb hier een fenix led lampje liggen, net ff op de doos gekeken, 350 tot 860 ANSI lumen. Je bent steken blind het 1ste half uur als je daar in kijkt!