• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verse lak

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.494
170
Veel topics doorgelezen maar mijn antwoord vind ik net niet, nieuwe auto's gaat het vaak over. Maar nieuwe lak op een bestaande auto.

mijn auto is dus vrijdag overgespoten voor een groot gedeelte. De rest wat niet gespoten is wil ik zondag gaan polijsten, dat wordt voorals nog geen probleem.

Alleen het vers gespoten stuk? Is dit al verstandig even met finale na te polijsten en sealant/glaze/wax erop?
Of een paar weken wachten totdat de lak uitgehard is? Of voor nu alleen sealant glaze wax erop. Weet niet in hoeverre dit verhaal nog opgaat tegenwoordig? Soms gaat het schadebedrijf binnen 24 uur met een rotary over de nieuwe lak heen...

Wat is wijsheid dus?

als je alleen wat sinaasappeltje ziet, verder niets aan doen..!
Gewoon wax inderdaad...
sowieso GEEN sealant voordat de lak volledig is uitgehard..!

Polijsten is geen probleem. Zou even van een wax afblijven al zou een pure carnaubawax moeten kunnen, die kan ademen.
Sealant is niet goed, die sluit het af.

Zou even aan de spuiter vragen hoe lang je moet wachten aangezien alleen hij weet wat er in de verf is gegaan.
De hoeveelheid oplosmiddelen bepalen namelijk hoe lang je moet wachten.

Spuiter is een hele goede qua kwaliteit, maar die spreek ik niet. Die gasten voor op kantoor weten er echt weinig vanaf. Lak kon gelijk gewassen en gepolijst worden indien nodig. Toen ik begon over wax kreeg ik te horen bedoel je die in een wasbox :-&

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pure_Carnauba_Wax_Liquid_Ultimate_Wax_System_Step_3_473ml_05_100565

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/FX_SynWax_paste_311g_20011_101711

Ik heb de carnauba wax en de FX wax van mothers, en de eerste is een carnauba wax. Dan doe ik daar de gespoten delen mee, alleen wassen en waxen. Polijsten is eigenlijk ook niet nodig omdat er geen defecten meer inzitten maar is meer gevoelsmatig.

Zou alleen de step 3 gebruiken op de gespoten delen. Synwax is een syntheet.

precies mijn plan, de synwax gebruik ik op de nog te polijsten delen, kan ik gelijk het verschil een beetje testen.

haha, ben meer dan tevreden over de FX wax, de vloeibare mothers wax heb ik al heel lang en werkt ook nog steeds erg goed. Voorlopig red ik me er erg goed mee, mocht het niet zo zijn meldt ik me eerst bij Ivo om te testen en daarna bij CC om te bestellen ;)

In deze topic zie je een Ford Capri die ik twee weken nadat die gespoten was heb gedetailed.
De buiten temperatuur was toen wel hoger als nu.
Nieuwe lak is op zich wel een beetje schraal en nadat ik hem klaar had was er zeker een groot verschil te zien.