• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger chemical guys blacklight bij Carclean.com

Houden we het wel even gezellig?

Niet te moeilijk over doen, zoveel mensen, zoveel ervaringen.
Een glaze in de winter is met het vaak diffuse licht lang niet zo spannend als in de zomermaanden dus bij twijfel ertussen uit laten.
Of je doet het wel en dan is er nog geen man over boord, hoogstens een keertje extra een laagje aanbrengen.

Om nog even te reageren op 2shiny: niemand noemt dat je er niets/ minder van zou weten als je niet (regelmatig) op fora aanwezig bent. Zoals je zegt leert de praktijk dat sealants en hybride waxen een langere standtijd hebben dan 'gewone' waxen. Echt kan ik ook, uit ervaring, de ervaring van grijzepanda delen. Ook hier thuis wordt Dodo Juice Purple Haze gebruikt met een standtijd van minimaal een twee maanden. Ook een wax als Meguiars Goldclass Liquid+ doet het toch zeker een anderhalve maand goed. Geen toptijd die laatste, maar weken vind ik ook wel erg kort uitgedrukt. Een wax die juist is aangebracht, tenminste een beetje een redelijke wax, zit echt langer dan een paar weken. Dat is uit eigen ervaring. ;)
Of glaze de standtijd beïnvloed durf ik niet te beamen of te ontkennen, zelf merk ik hier te weinig van omdat ik dit nooit meet. Voor ik het weet is er een nieuwe waxlaag op de auto.

IbizaSigno;349445 zei:
Om nog even te reageren op 2shiny: niemand noemt dat je er niets/ minder van zou weten als je niet (regelmatig) op fora aanwezig bent. Zoals je zegt leert de praktijk dat sealants en hybride waxen een langere standtijd hebben dan 'gewone' waxen. Echt kan ik ook, uit ervaring, de ervaring van grijzepanda delen. Ook hier thuis wordt Dodo Juice Purple Haze gebruikt met een standtijd van minimaal een twee maanden. Ook een wax als Meguiar's Goldclass Liquid+ doet het toch zeker een anderhalve maand goed. Geen toptijd die laatste, maar weken vind ik ook wel erg kort uitgedrukt. Een wax die juist is aangebracht, tenminste een beetje een redelijke wax, zit echt langer dan een paar weken. Dat is uit eigen ervaring. ;)
Of glaze de standtijd beïnvloed durf ik niet te beamen of te ontkennen, zelf merk ik hier te weinig van omdat ik dit nooit meet. Voor ik het weet is er een nieuwe waxlaag op de auto.

als ik het over weken heb, bedoel ik 4-6-8 weken. maar om 4 -6 maand te beweren? De meeste pure waxen halen 4-6 weken, en de hybride durven eens langer te gaan.

Juist, maar 8 weken is toch al gauw twee maanden. En ik beweer niet dat de pot Dodo Juice die ik heb 4 tot 6 maanden blijft. Een pure wax die 'maar' een maand houdt vind ik wel vreemd. Als je gaat voor een langere standtijd dan kom je gauw aan een sealant. Dat zal ook niemand tegenspreken.

2shiny;349426 zei:
misschien eens wat minder lezen en meer proberen. dan zal je zien dat die glaze bijna niets uitmaakt. Ik blijf bij mijn stelling door jaren ervaring en proberen.
:weetniet. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat praktijkervaring opgedaan, maar OOK veel informatie gekregen door clinics bij te wonen, andere leden "in the flesh" te ontmoeten en OOK op dit forum en andere forums veel af te lezen. Volgens mij is zo'n combinatie een uitstekende manier om kennis te verrijken, het lezen heeft bijv. eraan bijgedragen dat ik geïnteresseerd raakte in producten van Raceglaze of Blackfire. Zonder te lezen had ik die pareltjes nooit ontdekt. Jou daarentegen heb ik nog nooit ontmoet en ik beledig je dus ook niet door zo'n sneer te plaatsen.
En welke pure waxen houden dan zo lang volgens u? en dan in praktijk, of alweer op papier? want dan houden deze langer dan veel sealants en hybride waxen...
Je hebt het over weken, geen maanden. Later lees ik dat je 4-6-8 weken bedoelt... 8 Weken = ong. 2 maanden :roll. Maar goed, Ik ga nu puur uit van mijn eigen kleine collectie, aangezien je twijfelt of ik wel genoeg 'probeer':

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze pure waxen heb ik 'geprobeerd' op mijn auto en op de Yaris van mijn vrouw en/of die van een andere auto die ik bijhoudt (vader (prius), moeder (peug306), schoonmoeder (punto)):
- Meerdere malen meegemaakt dat ze langer dan 2 maanden stand hielden: PB's Natty's Blue Paste Wax, Purple Haze, Supernatural 2.0.
- 4 tot 5+ maanden: Zymol Glasur. Raceglaze 55 (deze haalt bij mij áltijd makkelijk de 3 maanden grens)

De rest van m'n collectie valt af, want die zijn niet puur genoeg en bevatten polymeren. Bovenstaande pure waxen houden inderdaad langer dan veel sealants of hybrids. Maar een hybrid is uiteraard niet heilig, Fuzion is bij mij na 7 weken foetsie, Midnight Sun haalt tot nu toe ook de 3 maanden niet. Niet elke hybrid is een Collinite of een Shield. Niet elke sealant biedt 6 maanden bescherming. Was het maar zo makkelijk.

En dit is nog maar mijn eigen collectie. Er zijn in de detailwereld zelfs nóg meer pure waxen te vinden die maanden stand houden. Hoe geweldig is dat! 8-())

yup, en de Best Of Show ook.
Shield, Viking en Onyx heb ik ook gehad.
Nu enkel de Rolls Royce nog in de collectie :)

Zo heeft elke wax wel zijn voor,- en nadelen.
De Fuzion brengt weer heel makkelijk aan en kan je gelijk afnemen wat ik in de winter periode wel handig vindt.

GaetanDB;349482 zei:
Heb je ooit al de Swissvax concorso mogen proberen?

Ik had Best of Show (volgens mij hetzelfde als de Concorso alleen de BOS is uitsluitend te koop in de UK).
Qua looks zag ik geen verschil met Ibrido en de standtijd was bij mij dramatisch. Na 5 weken zag ik al groot verschil tussen Ibrido en BOS.
Nu is Concorso/BOS ook meer voor de "looks" dan standtijd maar bij mij viel deze aardig tegen.

Hij ruikt wel erg lekker :)

Ik werk meer met pre-wax cleaners die toch al glaze oliën bevatten en hierdoor gebruik ik eigenlijk weinig een aparte glaze.
Ben sowieso benieuwd of een aparte glaze de standtijd verminderd, er zijn echter maar weinig tests te vinden hierover op het internet.

Wanneer ik zelf een pure wax moet voordragen voor een standtijd test, dan zou dit bij mij op dit moment de Zymöl Atlantique zijn.
Een rot wax om te verwerken (zeker in vergelijking met de andere Zymöl waxen), maar het is de wax waarmee ik tot nu toe de langste standtijd (3 maanden en still going strong) heb bereikt en die tevens de hoogste druppel qua beading gaf.

Beading van de Atlantique tijdens een miezerbui;

hgay.webp

-

Dus de ibrido is zowat de beste wax die ze hier verkopen..
Mmmh, ik heb nog 2 uur bedenktijd voor de knalcode niet meer geldig is in mijn mandje..

Daar heb je zeker geen miskoop aan!

In de winter doet de Ibrido het bijzonder goed en heerlijke knikkers na het regenen :-b