2shiny;349426 zei:
misschien eens wat minder lezen en meer proberen. dan zal je zien dat die glaze bijna niets uitmaakt. Ik blijf bij mijn stelling door jaren ervaring en proberen.
:weetniet. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat praktijkervaring opgedaan, maar OOK veel informatie gekregen door clinics bij te wonen, andere leden "in the flesh" te ontmoeten en OOK op dit forum en andere forums veel af te lezen. Volgens mij is zo'n combinatie een uitstekende manier om kennis te verrijken, het lezen heeft bijv. eraan bijgedragen dat ik geïnteresseerd raakte in producten van Raceglaze of Blackfire. Zonder te lezen had ik die pareltjes nooit ontdekt. Jou daarentegen heb ik nog nooit ontmoet en ik beledig je dus ook niet door zo'n sneer te plaatsen.
En welke pure waxen houden dan zo lang volgens u? en dan in praktijk, of alweer op papier? want dan houden deze langer dan veel sealants en hybride waxen...
Je hebt het over weken, geen maanden. Later lees ik dat je 4-6-8 weken bedoelt... 8 Weken = ong. 2 maanden :roll. Maar goed, Ik ga nu puur uit van mijn eigen kleine collectie, aangezien je twijfelt of ik wel genoeg 'probeer':
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Deze pure waxen heb ik 'geprobeerd' op mijn auto en op de Yaris van mijn vrouw en/of die van een andere auto die ik bijhoudt (vader (prius), moeder (peug306), schoonmoeder (punto)):
- Meerdere malen meegemaakt dat ze langer dan 2 maanden stand hielden: PB's Natty's Blue Paste Wax, Purple Haze, Supernatural 2.0.
- 4 tot 5+ maanden: Zymol Glasur. Raceglaze 55 (deze haalt bij mij áltijd makkelijk de 3 maanden grens)
De rest van m'n collectie valt af, want die zijn niet puur genoeg en bevatten polymeren. Bovenstaande pure waxen houden inderdaad langer dan veel sealants of hybrids. Maar een hybrid is uiteraard niet heilig, Fuzion is bij mij na 7 weken foetsie, Midnight Sun haalt tot nu toe ook de 3 maanden niet. Niet elke hybrid is een Collinite of een Shield. Niet elke sealant biedt 6 maanden bescherming. Was het maar zo makkelijk.
En dit is nog maar mijn eigen collectie. Er zijn in de detailwereld zelfs nóg meer pure waxen te vinden die maanden stand houden. Hoe geweldig is dat! 8-())