• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervanger voor Natty's Blue

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
35
Beste mede-detail-fans,

Ik heb mijn flesje Natty Blue bijna op. En nu heb ik nog een nieuwe fles Polish with Carnauba staan van Poorboy's. Maar, nu wil ik ook de Black Hole mee bestellen. En dan wil ik als volgt deze stappen gaan doen:

Foamen met Monello Artico Magico.
Wassen met 2 emmers, meq's gold class shampoo, met Monello thick wash mitt.
Non Ferro behandeling.
Afspoelen.
Kleien met Meq's clay en detail spray.
Wassen 2 emmers, meq's gold class shampoo en de monello mitt.

en dan beginnen met polijsten met de DAP900.
Beging met de Monello Mezzo op oranje.
Afbouwen met de witte pad en de Finale.

De Blackhole aan brengen met de zwarte pad.

En dan de wax aanbrengen met de zwarte pad. Maar kan ik daar dan de Polish van PB voor gebruiken? Of beter een andere wax? Iets in mij zegt de Polish beter te gebruiken op de plek van de Black Hole, gezien het een polish is. Maar dit weet ik dus niet zeker.

Of moet ik het helemaal anders doen?

Ben zeer leergierig, en kan niet wachten om weer een auto onder handen te gaan nemen!

Op je vraag over de juiste glaze/wax heb ik geen antwoord.

Wel zou ik de non ferro behandeling doen vóórdat je gaat kleien. Alles wat je van je lak af kan halen zonder eraan te zitten is mooi meegenomen. Op die manier pikt je klei minder vuil op en is de kans op krasjes/swirls kleiner. En het kost dan minder tijd. Altijd mooi meegenomen, want ik vind kleien persoonlijk een langdurig klusje.

Succes!

Polish met carnauba is een soort "all in one" geloof ik en ik ben bang dat het "polish" gedeelte van het product je blackhole zal verwijderen dmv een polijstkorrel/cleaner daarnaast zit er in de meeste aio producten ook een glaze en wax component wat de blackhole overbodig maakt.
Ik ken het spul niet maar navragen kan geen kwaad denk ik...

Wat is een aio product? De blackhole schijnt ook op te vullen. Denk dat ik de liquid blue gewoon weer bij bestel. De polish van poorboy's gebruik ik wel voor me vader's auto. Die is zo goed als swirl vrij. Denk dat ik daar wel een goede beschermlaag mee aanbreng. Maar als ik een potje vaste wax bestel, hoe doen jullie dat dan op de DAP? De pad door het potje halen of?

Andere voorbeelden van aio producten zijn Ddj need for speed/Af tripple. Een All in one product bevat vaak een polijstkorrel/cleaner en vult imperfecties met een glaze component daarnaast zit er ook nog een waxcomponent in. Wat ik zelf pas eens gedaan heb is om een auto (familie) die zo goed als swirl vrij is enkele delen te polijsten vervolgens de hele auto met Ddj need for speed en vervolgens heb ik er nog een laagje Ddj Blue Velvet pro erop gezet.
resultaat was prima verder.
Waarom gebruik je die Pb polish+carnauba niet gewoon laat je de blackhole achterwege en sluit je af met een goede wax?
Ik persoonlijk gebruik nu op mijn eigen auto momenteel ook geen glaze en ik mis het niet...
Ik breng een vaste wax gewoon met de hand aan en zolang je dat dun doet is het goed te doen hoor. Nou heb ik zelf net die liquid blue weggedaan (had ik niks mee) en als ik jou was zou ik bv voor een collinite variant gaan(845=vloeibaar) of Mothers reflections carwax en top coat bv.

Kijk aan, de collonite heb ik ook naar gekeken. En die van mothers zal ik ook eens bekijken. Maar ik kan dus eventueel ipv de blackhole de polis h gebruiken die ik nu heb. En dan als laatste stap die collonite of mothers reflections pakken? Het liefste zou ik die aanbrengen met de dap, gaat net een stukje sneller denk ik...

845 met een Monello handpad gaat inderdaad ook supersnel! Geen DAP voor nodig imo.

Wax breng ik sowieso handmatig aan. Bewuste keuze, omdat ik dat ook leuker vind. Helemaal als je al uuuuuuuren bezig bent geweest met polijsten :-)

Ik heb nu de collonite 845 binnen, met de blackhole. Lees er toch goede verhalen over. Nu wil ik dit weekend de auto weer onder handen nemen. Dus eerst foamen, wassen, kleien etc. En dan na het polijsten de blackhole, en dan de collonite. Ben heel benieuwd naar het resultaat:)

Kan je vertellen dat de 845 je zeker gaat bevallen;) standtijd van een paar maanden moet met goede voorbereiding makkelijk haalbaar zijn

Yep, goed spul dat 845.
Voor de ultieme wax ervaring zou je ook de 845 op kunnen brengen met je handen, dus zonder een pad (een beetje zoals het ruggetje van je vriendin insmeren met zonnebrandcrème) :)