• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervanging voor APC+ (werken met een extractor)

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
In mijn vorige topic gaf ik aan dat ik voor de vlekjes in het interieur gebruik maak van Smarcarpet. Dit product is alleen niet geschikt om een heel interieur mee te doen (500 ml is zo op).
Om een interieur te reinigen gebruik ik vaak APC+ in een sprayflesje verdund 1:15. Hiermee spray ik het stof in en ga even over de gehele stoel met een borsteltje om het goed in te werken. Daarna de extractor erop en gaaaan.
Ikzelf heb nog wel iets staan waar ik mee vooruit kan.

Het taxibedrijf waar ik m'n auto's kan doen heeft ook mijn extractor ontdekt en na een stoel van een taxibusje gedaan te hebben waren ze over. Er kwam echt vieze zwarte drap vanaf. De eigenaar stond echt verbaasd te kijken.
Hij vroeg me vandaag om een reinigingsmiddel te regelen zodat een poetsknaapje (autowassen en uitzuigen) ook stoelen en banken van de overige busjes kan doen. Nu dacht ik APC+ te kunnen kopen, maar Tim of Dennis gaf al aan dat ze deze misschien niet meer binnenkregen.
Ik zoek dus een alternatief, ook voor als mijn APC+ straks een keer op is.

Wensen:
- liefst een gallon of verdunbaar, er zijn veel autos te doen
- niet teveel schuimend, als ik gewone APC gebruik dan stroomt mijn ketel van de extractor zo over met schuim

Ik kwam deze tegen: Valet Pro Enzyme Odour Eater
Is dit wat voor het algemeen reinigen van de stoffen bekleding? Of kan ik dit meer gebruiken op vieze stinkende vlakken (ja ook wordt er heel soms gekotst in de taxi en lopen vrouwen leeg als ze keihard lachen....

Dennis tipte me nog even op het gebruik van De Alutec reinigsvloeistof, heb deze zelf alleen nog maar gebruikt op een vloer maar niet in bekleding.

Wat is nu aan te raden voor het gebruik van een extractor? In de extractor zelf doe ik alleen water (soms een heeel klein scheutje APC+).
 
Ik heb hele goede ervaring met de Apc van Poorboys, bij mij schuimt deze nooit. Ik gebruik altijd 1 op 10 of 1 op 4, afhankelijk van de vervuiling. In het waterreservoir doe ik een paar druppeltjes.
 
ik heb net zoals andere hele goede ervaringen met APC+
de alutec vloeistof reinigt veel minder goed! mocht je hem willen proberen hoor ik het wel, want heb nog een bijna volle fles staan.

maar de APC+ is niet meer leverbaar? gaat het eruit? of hoe zit dit?
 
Ik ben zelf wel erg te spreken over de Alutech Reinigingsvloeistof. Ik vind hem eigenlijk beter werken dan de APC+, daar heb ik een gallon van opgemaakt. Voor mijn idee werkt de Alutec vloeistof beter, op de juiste dosering (1:200). Hij ruikt weliswaar nergens naar, maar doet zijn werk erg goed, zolang je hem maar wel de tijd geeft om even in te werken. Hij is ook nog eens erg zuinig in gebruik. Met een fles van een liter kan je dus heel wat auto's schoon krijgen.
 
Ik ga toch maar eens bekleding testen met de Alutech reinigsvloeistof, hij staat nu niks te doen die fles. Kunnen ze mooi vergelijken wat dat nu doet naast de APC+