• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling op het leer...

Medus@

Detailing rookie
18 jun 2008
124
0
Ik hoop dat jullie antwoorden op mijn vraag hebben, want ik weet het niet meer :sob:

Het een paar vlekjes op mijn leer en krijg ze er met geen mogelijkheid af. Heb het idee dat het iets van lijmresten zijn ofzo, want het zit echt op het leer.

Het van Autoglym de Leathercleaner een paar keer geprobeerd, maar krijg het er niet af...

Is er ook een mogelijkheid om het leer in de onderstaande foto's weer strak te krijgen?
 
Je kunt eens iets vettigs proberen, dat werkt vaak wel met lijm. (Haarwax is perfect om je handen schoon te krijgen of lijmresten van stickers weg te halen). Im dit geval zou ik het eens met wat ledervet proberen, en dan voorzichtig lost proberen te werken met je vingers c.q nagel.

MBT je tweede vraag, echt strak zul je het niet krijgen denk ik, maar met een goede conditioner krijg je het vermoedelijk wel beter...
 
Nee, die heb ik helaas (nog) niet, zou dat de oplossing kunnen zijn? Lijkt me vrij zwaar voor op leer :confused:
 
Ik heb zelf een rottige vlek met APC (1:10 mix) van mijn leer afgekregen. Daarna nog lekker insmeren met meg's leather conditioner (2in1) en het ziet er weer top uit.
 
Medus@ zei:
Nee, die heb ik helaas (nog) niet, zou dat de oplossing kunnen zijn? Lijkt me vrij zwaar voor op leer :confused:

Je hoeft niet meteen de sterkste oplossing te kiezen. Begin met een zwakke concentratie en als je geen succes hebt dan voeg je wat APC toe aan de oplossing. Zo zou ik het doen.
 
Er is een 2 stappen behandeling voor het leer van Swissvax, dat is zeker aan te raden.

((993)) zei:
Er is een 2 stappen behandeling voor het leer van Meguiars dat is zeker aan te raden.

Heb je het zelf gebruikt? :weetniet
 
Ik heb dat 2 stappenplan van Meg's maar dat is nou niet echt geweldig kan ik je zeggeb. Leatherstuff werkt beter.
Ook een zacht borsteltje met APC ervoor doet het geweldig.
 
Wat Dibbuz zegt klopt hoor, eerst schoonmaken met wat - verdunde - APC en dan wat Poorboy's Leatherstuff. Werkt prima, je bent voordeliger uit en het laat de auto nog lekker ruiken ook. ;)