• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde headunits

MDP

Detailing chief
25 jan 2009
197
85
44
Hallo,

De koplampen van mijn Clio zijn aardig verweerd. Nu circuleren er wat 'Headlight Lens Restorer Kit' op de markt. Mijn vraag is, is deze effectief en welke wordt geadviseerd.

- Meguiars.
- Turtle Wx
- Anders...

Alvast bedankt!!
 
Op advies van Dibbuz heb ik een half jaar terug de set van Mothers aangeschaft. Ik heb later gelezen, dat veel mensen de 1e stap met het grove schuurpadje overslaan, en dat lijkt mij inderdaad beter. De koplampen van mijn Fabia zijn een stuk helderder geworden, en ook de lichtopbrengst is flink verbeterd.

Ik heb overigens ook gehoord dat er mensen zijn die voor pakweg 10 euro een polijstsetje voor het scherm van een mobiele telefoon gebruiken, en dat schijnt ook aardige resultaten op te leveren.
 
Omdat je, waarschijnlijk net als met polijsten, begint met de minst grove stap. Als een fijne combinatie het gewenste resultaat behaald, waarom zou je dan met een grove combi beginnen?
 
Heb je het al eens met een "normaal" polijstmiddel geprobeerd ?

Vaak kom je met een mezzo op een DAP900 ook al een heel eind.
 
Hi,

Ik heb vorigeweek nog 4 setjes koplampen gedaan op de eindejaarsmeeting van de Clioclub.
Die kitjes werken maar half.

Wat je moet doen is het eraf schuren van je 'Uv filter' die in de loop der jaren kapot is gegaan.
Je schuurt dit er dus helemaal vanaf, waardoor het oppervlak weer glad is, maar wel helemaal dof. Door te polijsten worden je koplampen weer als nieuw.


Voor: De koplampen waren over het gehele oppervlak flink beschadigd, en ver APK afkeur.
Voor de duidelijkheid....ik heb de koplampen hier nog niet aangeraakt.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tijdens
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zoek de verschillen!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dof....Helder!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Vegeet niet om de koplampen goed te sealen met een UV werende sealant. Dit vertraagd het opnieuw dof worden.
 
Dat zou kunnen, ik zet de koplampen ook gewoon regelmatig in de Wax. En hoe snel het weer verweerd is nog niet echt bekend. De UV filter is juist wat kapot gaat, niet het kunstof, en die schuur je er dus vanaf.
 
@sj0ertum: Welke korrel schuurpapier heb je gebruikt en met welke middelen heb je daarna de koplampen gepolijst?
 
Vergeet de kitjes maar voor een Clio. Gaat je niet lukken.

Ik heb 3 mnd geleden een Clio op bezoek gehad met hetzelfde probleem.

Ik heb de koplampen 1x gewetsand, twee hits met inizio op wol, 1 op geel, mezzo op wit en finale op lichtgroen .
Dit was het resultaat:
100_5087.jpg


Om ze echt weer netjes te krijgen moet je echt gaan wetsanden.

Ik heb een tweede keer (tijdens een full detail) de volgende stappen uitgevoerd
- Koplampen opnieuw gewetsand met gritt 1200, 1500, 2000, 2500
- koplampen gepolijst met 3 hits Inizio op wol, 2 x Inizio op geel, 1 mezzo op oranje, 1 x mezzo op wit en twee keer Finale op lichtgroen en geseald met EX-P
Met dit als resultaat:
100_5144.jpg
 
Het kan misschien gezichtsbedrog zijn, maar er lijken nog enkele schuurkrassen te zijn achtergebleven in het midden van de koplamp?
Verder natuurlijk wel een 200% verbetering tegenover wat het was :ja
 
Ik heb laatst de lampunits van een oude mercedes E200 opgelapt, en deze een paar keer met trimrestorer behandeld. Kunststof is kunststof lijkt mij.
 
Kunstof is niet altijd kunstof, maar daarbij het probleem ook niet de kunstof, maar de UV filter die kapot gaat.
Het resultaat hierboven is uiteraard super, maar uit mijn ervaring (+- 10 van die setjes lampen) is dat je het echt goed moet schuren.
Ik doe het met 600, 1200 en 1600 en polijst het daarna 3 hits met inizio op de paarse wollen pad, en dan nog een keer finishen met mezzo op een oranje foam pad.

Als je dit niet doet moet je maar eens naar het resultaat kijken als je de lampen aan zet ;) Dan is het nog een grote krassenboel.

Heb vorigeweek op een meeting van de clio club de hele dag koplampen op staan knappen8d
 
De koplampen heb ik eerder behandeld met Mezzo en Final. Diverse hits zorgde voor een ontzettende verbetering (vergelijkbaar met de eerste afbeelding van Thunderbird in dit topic). Maar langzaam maar zeker verweren ze opnieuw. Dus wilde nu eens kijken om ze eens fatsoendelijk te laten behandelen. En in Limburg is -bijna- niks te vinden behalve wat beunen die met deze setjes aan de slag gaan en zich gigantische bedragen tellen. In de volksmond ook wel afzetterij genoemd. Maar goed, gezien ik zelf ook niet vies ben van poetsen (vraag Sjoertum maar!) en het één en ander thuis heb liggen ben ik zelf aan het kijken de lampen weer fatsoendelijk te krijgen.
 
De onderstaande foto van mijzelf geleend. Om aan te geven wat vandaag het vertrekpunt was. De staat van de koplampen:

14t1vms.jpg


Ik hoor het de mensen al roepen; inderdaad de hoogste tijd om de koplampen aan te pakken. Het was niet meer aan te zien zo erg verweerd waren de koplampen. :) Ik heb zo'n head unit restorer kit gekocht maar dit was niet toereikend. De polijstmachine is er aan te pas moeten komen voor het gewenst resultaat! Wel zijn de koplampen opnieuw geseald dus verwacht dat het resultaat lang blijft. Na 3 uren, diverse hits schuren en polijsten, is het onderstaande het resultaat:

v4xtu9.jpg
34zn0k5.jpg

23ru99h.jpg
33dgxn8.jpg

1gpqus.jpg
14302lj.jpg
)