• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verweerde lak

brinkieman

Detailing rookie
6 okt 2008
1
0
halo forum gebruikers

ik heb een ibiza uit 97 gekocht,maar de lak is niet alles meer,
vooral op het dak is de kleur er bijna niet meer,:confused:
heb al wat rond gezocht op het forum,maar weet echt niet waar ik moet beginnen of wat het beste product is.

heeft iemand advies voor deze auto?

ff paar foto's

DSC00285.jpg


DSC00286.jpg
 
Hm die auto doet me denken aan iemand die vroeger bij me op school zat..Zal hem wel niet zijn maar goed.

Begin met goed wassen en kleien.
Daarna paint-cleanen ,iets uit de SSR serie van Poorboys moet dit wel kunnen oplossen.
Zou beginnen met SSR 1 of 2 ,eventueel nog overstappen op de 2.5 mits weinig succes.

Mss ook een velgenreiniger kopen..;)
 
Ik weet niet of je een machine hebt, want dan zou ik het proberen met witte pad en ssr1 of pp. Als je met de hand gaat werken zou ik misschien eerder een oranje handpad pakken.
 
Ik ben een beetje bang dat dit niet te redden is, wel te verbeteren. Dat is het probleem met felle en sterke kleuren zoals dit (SEAT heeft ook die gele kleur), ze vervagen met de tijd. Dat heeft met het pigment te maken. De kleur is nog wel op te halen, maar helemaal krijgen zoals ie was gaat denk ik niet lukken. Beste weg om te gaan is een 5 stappen plan:

- wassen
- Kleien (oppervlakte vervuiling verwijderen)
- Polish (vervuiling in de lak verwijderen + krasjes verwijderen)
- Glaze (lak voeden, brangt de kleur weer terug voor zover mogelijk)
- Wax/Sealant (bescherming tegen weersinvloeden)
 
Rode auto's hebben dit ook heel vaak. Het is inderdaad even avonturen in hoeverre je het kunt verhelpen of verbeteren. Beter krijg je het m.i. wel, de kans is alleen dat het binnen bepaalde tijd weer gaat vervagen (Hoe lang blijft even afwachten, dit kan enige maanden of langer zijn, maar ook 4 á 5 weken).

Ik sluit me aan bij m'n voorganger qua aanpak. Een machine zou zeker goed uitkomen als je die hebt...

Met een excenter (DA) en Poorboy's Professional Polish kom je bijvoorbeeld een eind. Beginnen op een oranje cutting pad, dan afbouwen op een witte polishing pad.

Als je redelijk wat krassen hebt kun je wellicht beter eerst beginnen met de SSR 2.5, en dan nabewerken met SSR1 of de Professional Polish.

Met polijsten moet je eerst de kleur zoveel mogelijk terug zien te krijgen, de volgende stap is de glaze, ter verhoging van de glans en diepte van de kleur.

Vervolgens een goede sealant ter bescherming, en tenslotte eventueel nog toppen met een wax voor het effect.

Succes!
 
sluit me compleet bij sven aan!

Zorg dat je een goede wax pakt en geen schildpadje. Liefst eentje maar zo'n lang mogelijke duurzaamheid en bescherming!
 
ik heb 3 weken geleden een volvo gecleand met commandant M4 en M5.
het resultaat is geweldig geworden.
zie foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YI8GQQE3.jpg
 
Met alle respect voor Commandant (Wie is er niet groot mee geworden ;) ) Daarmee krijg je lang niet de resultaten als met een 5 stappen plan. Het gevaar van commandant schuilt 'm in het feit dat het een polijstmiddel is waarvan de korrel niet afbreekt, het blijft dus schuren met de kans dat je dus teveel lak verwijderd. Als je eenmaal met andere producten hebt gewerkt zoals Poorboy's world, Meguiar's e.d. dan wil je echt geen Commandant meer :weetniet
 
klopt , ik werk voor mezelf met mequiars , maar mocht me uitleven op een auto die anders naar de sloop was gegaan.
iedeaal was het om alles uit te proberen.
 
Oei, die ziet er wel erg verweerd uit...!
Qua aanpak sluit ik me geheel aan bij bovenstaande posts, al twijfel ik ook of je het er helemaal uit krijgt. Machinaal is hier wel aan te raden, denk ik...

W.b. de velgen: het lijkt op de 2e foto er op, dat de lak aan het afbladderen is, en dan helpt een velgenreiniger ook niet meer.
Stralen en spuiten of poedercoaten van de wielen is dan de enige remedie.

Succes er mee!

grtzzz



meuh
 
je zal een heel eind komen, maar dan alleen met goede spullen, een 8 stappenplan (bij wijze van spreken) en een machine.

Denk dat je best wel tevreden zal zijn, maar als nieuw wordt ie niet meer :grinning:

Veel succes, en neem de tijd!