• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen resten plaklood

Ik heb inmiddels de caramelschijf binnen en gebruikt. Dit ding gaat nooit meer uit mijn collectie, want hij maakt gehakt van de plakresten van het lood. Nu heb ik nog één probleem en dat is dat ik de plakresten vlakbij de spaken niet helemaal kan verwijderen omdat dan de schijf tegen de spaken aankomt. Heeft iemand daar nog een oplossing voor?
 
Dit is hoe het was. Ik kan tot ongeveer 5 mm tot de spaken weghalen, maar verder gaat niet.
 

Bijlagen

  • 20170416_143508.jpg
    20170416_143508.jpg
    125,7 KB · Weergaven: 250
Die van flexipads. Het zal denk ik ook aan de velgen liggen hoe ver je kan komen met de caramelschijf.
 
Kom je er ook niet bij als je hem een beetje schuin houd? Wellicht heb je dit al geprobeerd maar zo doe ik het soms ook wel eens.

Btw, zat daar een halve kilo aan lood op ofzo.
 
Ik kwam nu niet verder nee. Verder schuin houden was geen optie omdat dan de boormachine tegen het velgbed kwam en dus fysiek niet verder kon.

En ja, de velgen zijn nog geen 5 jaar oud volgens mij, maar het lijkt erop alsof beun de haas 34 miljoen keer de banden heeft verwisseld. M'n pa heeft ze afgelopen najaar gekocht als winterset, dus ik weet niet precies wat ermee gebeurd is, maar het geeft wel aan dat het juist wisselen van de banden belangrijk is. Overal zijn plekken waar de 'tandjes' van het de bandomlegmachine (?) de lak door zijn gegaan, waardoor er nu al aan het oxideren is.