• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vettigheid op de ramen

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Afgelopen weekend heb ik mijn wagentje een flinke beurt gegeven. Ik heb de raamlijsten, die van kunstof zijn, met Back Wow behandeld. Black Wow werkt echt super, maar als je het op de ramen krijgt gaat het er maar lastig af.

Voor ik Black Wow opbreng op de randen om de zijruiten, open ik het raam altijd voor de helft omdat dan het randje met vettigheid halverwege zit als ik het raam weer helemaal sluit. Daarna maak ik de ramen schoon met Autoglym Glass Polisher. Vaak lijken de ramen dan schoon, maar als ik de auto verzet en het licht anders op de ruit valt blijkt het vaak toch niet zo schoon. Glassex heb ik ook geprobeerd, maar helaas ook niet het resultaat wat ik zou willen.

Heeft iemand tips voor mij om te voorkomen dat er Black Wow op het glas komt en/of tips om het er vanaf te halen?
 
Als je nu in het midden van het raam tape trekt ,laat het raam zakken tot de tape in de rubber is gezakt (begrijp je wat ik bedoel ;) ) en daarna Black Wow gebruikt komt de restant in/tegen de tape. Is mss een oplossing..?
 
Geweldig, ik ga het in iedergeval proberen :cool: Zou moeten werken.
 
Black Wow is inderdaad een geweldig mooi product maar owee als het in aanraking komt met de lak, wat krijg je dat er moeilijk vanaf zeg ]-0
 
meguiarspro zei:
meguiars glass cleaner concentrate ofwel meguiars nxt glass cleaner

Ik gebruik niks anders meer voor de ruiten ! Werkt super zelfs op de smerigste ruiten !
Alleen de geur van de Concentrate is stukken minder dan de NXT, wat stinkt dat spul zeg !:( :( 8-())
 
ook ik had last van een vettigheid op de voorruit na behandeling met Rain-X , maar heb na lang zoeken de oplossing gevonden !!!
bij auto-glass of car-glas hebben ze glas-polish van Riwax , dit verwijdert de restanten van Rain-x en fijne krasjes van zand tussen de ruitenwisser op de voorruit !!!

Ik hoop hiermee heel wat mensen van dit probleem af te kunnen helpen .
 
Bedankt voor de tip! Verkopen ze het bij auto-glass en/of car-glass? Dat is toch alleen een ruitenservice waar je terecht kunt voor een ruitreparatie, of het vervangen van een ruit? Ik ga het gewoon ff vragen bij een car-glass center in de buurt.

Ik heb gezocht, maar op carclean verkopen ze geen riwax producten.