• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vetvlek verwijderen

Mark381

Detailing rookie
8 jul 2014
2
0
Hallo,

Ik heb een vetvlek gekregen in mijn stoel. Nu wil ik deze uiteraard verwijderen, echter ik heb geen idee hoe. Ja ik kan hem naar een auto poets bedrijf brengen en dan ben ik er wel vanaf, maar goed, dit moet ook zelf kunnen lijkt mij. Bekleding: stof.

De vlek is ontstaan door kaarsvet, het is nu droog. Dit door met een keukenrol en een strijkijzer aan de gang te gaan, echter de vlek blijft zichtbaar, dus ook deze moet weg. Heeft iemand hier een idee/tip wat ik ermee kan doen?

De bekende oma heeft tips site(s) voor dit soort vlekken in kleding zou kunnen helpen(inderdaad papieren zak van groentenboer en strijkijzer, daarna wasbenzine), zo heb ik ook ooit een kaarsvetvlek uit kleding gekregen. Uiteraard het kleding stuk gewassen, wat bij een stoel minder praktisch is... APC ontvet en is denk ik wel veiliger voor de bekleding maar ik denk wel dat je een risico loopt op een "schone"vlek, dus alles om de vlek heen is donkerder na de behandeling. Zie wasbenzine maar als laatste redmiddel.

a8utasu6.webp
Ik zou nadat je de vlek eruit hebt gekregen, de stoel reinigen met een extractor. Een goede stoomreiniger zou ook moeten werken aangezien je dan niet met solvents hoeft te werken. Een foto bij je topic maakt het vaak makkelijker om de situatie in te kunnen schatten. Succes

Bedankt voor de reacties. Lichtere vlek, tja als dat gebeurt dan doe ik de hele stoel ermee, word de hele stoel lichter. Valt het ook niet meer op.

Stoomreiniger heb ik zo niet staan, maar kan ik eens rond vragen, vast iemand met zo'n ding in de buurt.