• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO] How to: Padwashen

aron225 zei:
ik moet wel zeggen: pasop met compressor pads..
op 1200rpm gaan deze stuk in de upw..

Dit wil ik nog steeds tegenspreken, althans nuanceren, ik (en Dennis) hebben dit nog nooit gehad met welke pad dan ook in de UPW. Als je een kompressor pad in de UPW weet te slopen dan, misschien lullig gezegd, doe je zelf iets fout door:

- te hard drukken
- te hoog toerental (1200 rpm is te hoog, wat raar is aangezien mijn AEG (rotary) op stand 900 rpm doet)
- combinatie van beiden

De pad in de UPW doen op stand 1 van de rotary, van een hoger toerental wordt is echt niet schoner :no Als de pad schoon is, dan de pad omhoog houden zodat het niet het rooster meer raakt, toerental van de machine naar max opvoeren, laten draaien en weer terug naar stand 1, klaar!
 
Ik draai de pads altijd droog met de DAP aangezien deze een veel hoger toerental draaien dan een rotary.

Met de rotary krijg ik ze niet echt lekker droog...:no
 
adrie,
dat het fout ging.. en te snel, daar kwam ik ook achter..
zal hem zo eens opzoeken, volgens mij heb ik hem nog liggen boven..

maar idd bij NORMAAL gebruik is er niets aan de hand
 
Dat moet je er voortaan wel even bij zeggen Aron, want zoals je het in eerste instantie bracht leek het er op of dat je de pads altijd sloopt in de UPW ;)
Mening geven/ervaring delen geven prima, maar onderbouw het wel of vertel waarom :)^
 
oke, mijn fout, gebeurd wel vaker adrie:D
emotie overbrengen op een forum is moeilijk..

ik zal me reply even editten..

done,
er stond trouwens wel onder: dit plaats ik zelf onder sloop gedrag, maar het is nu duidelijker:D
 
waar ik op doelde met of het kan ...


de pads bij een dap zitten veel lager als bij een makita, of ook hamach (mijn hamach is een rotery)

en doelde dus op het feit dat het mechanische deel niet te dicht bij het water komt in vergelijking met een dap ...
(waardoor de kans op spetters groter is dat het bij het mechanische deel komt)
 
nicknameless zei:
Ik draai de pads altijd droog met de DAP aangezien deze een veel hoger toerental draaien dan een rotary.

Met de rotary krijg ik ze niet echt lekker droog...:no

Heb ik ook "last" van inderdaad. Vooral met de Kompressor pads. CCS gaat een stuk beter, maargoed, dat zal de eigenschap van de Kompressorpad wel zijn denk ik.
Ik draai ze zelf met de rotary op max (1700 rpm) droog, en "stempel" daarna meestal even een paar keer op een handdoek, dan zijn ze bij mij wel droog genoeg.

[off-topic]Kompressors drogen met de Dap heb ik een paar keer gedaan, maar dan gaat de machine ontzettend trillen, hoe goed de pad ook gecentreerd is.
Merk dit ook heel erg met het polijsten (Dap) met de witte en Oranje Kompressor, met de CCS'en heb ik hier totaal geen last van.[/off-topic]
 
+1 :confused:
Heb hier ook vreselijk last van. Heb van alles geprobeerd, maar een kompresoor droog draaien op de DAP is geen pretje. Dacht ook eerst dat het aan het centreren van de pad lag maar dit bleek niet het geval. Ik hevel de kompressors daarom maar over op de rotary, die heeft geen last van trillingen dan gelukkig.
Iemand tips?
 
Koope een g220? Hier geen last van het drogen van de kompressor pads op de DA, wel duw ik mijn pads altijd nog even tussen een handdoek, dit om het laatste vocht er zeker uit te hebben.
 
Bij mij is het vooral met Wit, oranje, en zwaarder. Bij lichtgroen en zwart is het iets beter.