• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO] How to: Velgen cleanen

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Niks vervelender dan een set smerige velgen onder een mooie auto. Hoe maak je je velgen nou echt grondig schoon?



Doel

In principe kan je als doel hebben om de velgen weer brandschoon te maken. Het houdt echter niet op bij schoonmaken, want hoe schoon is schoon eigenlijk? Daarom krijgt schoon hier een andere betekenis. De velgen worden gekleid en krijgen naderhand een laagje velgenwax. Optimale bescherming, en dito glans, da's pas schoon ;)


Benodigheden
  • Een velgenreiniger
  • Eén of meerdere velgenborstels, afhankelijk van de soort velg
  • Een emmer shampoo en een washandschoen
  • Klei en lubricant
  • Velgenwax
  • Een microfiber doek

How to

Spray een voldoende hoeveelheid velgenreiniger op de velg. LET OP: sommige velgenreinigers kunnen niet overweg met bepaalde type velgen, verchroomde velgen, of gepolijste velgen. Ga dit van te voren na!
Laat de velgenreiniger even intrekken en ga vervolgens met de velgenborstels aan de slag.
Was nu de velg met de washandschoen en de shampoo. Hierna ruim afspoelen met water. Mocht er nog ingevreten remstof aanwezig zijn, gebruik dan een grovere klei soort om deze laatste beetjes remstof of metaaldeeltjes uit de velg te kleien.
Breng tenslotte een velgenwax aan en laat deze even curen. Afnemen met een microfiber doek, klaar is je velg :cool:


Video





Bedankt voor het kijken :cool:

Greetz,


P@rick
 
Mooie video weer, duidelijk!

Als volgende video stel ik voor:

Het polijsten van velgen. De velgen weer mooi krijgen als die 5 jaar lang met een schuurspons en cif zijn schoongemaakt........
 
How to: witte aanslag van trims blijvend verwijderen.

Ik weet niet eens wat die witte aanslag veroorzaakt, maar ik krijg het er iig met harde borstels en PB Apc 1:? niet blijvend af.
 
leuke how to netjes gedaan ,
Ik haal om de 6weken mijn velgen eraf voor heel schoon te maken zowel binnen en buitenkant
nu is de buiten kant netjes , maar binnen en in je wielkasten niet schoon.



Grtz M
 
Vraagje ik blijf na het wassen met een cleaner en non ferro een paar kleine zwarte plekjes houden in de velg. Moet ik dan gewoon langer in laten trekken of een ander middel pakken. Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 
Probeer het nog 1x te herhalen MisterTop407. En gebruik anders een clay. Dan schrik je nog hoeveel vuil eraf komt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Bikkel;426833 zei:
Als je velgen echt serieus wil schoonmaken. dan haal je de wielen onder de auto vandaan. Zeker voor de binnenkant, dan kan je er heel goed bij.
Doe ik gewoon 1x per jaar. En dat is tijdens de zomer / winter wissel! Echter zijn mijn velgen van binnen altijd zo goed als schoon. Aangezien ik er zo met de hand binnen door kan. :) Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Wat lijken me dit heerlijke velgen om schoon te maken. Alle ruimte en maar vijf spaken. Zit ik dan elke week te pielen met 16 en 14 spaken.

Misschien een idee om er nog een kwast bij te nemen zodat je goed rondom de bouten schoon kan maken?
 
Wat lijken me dit heerlijke velgen om schoon te maken. Alle ruimte en maar vijf spaken. Zit ik dan elke week te pielen met 16 en 14 spaken.

Misschien een idee om er nog een kwast bij te nemen zodat je goed rondom de bouten schoon kan maken?
Het zijn inderdaad echt heerlijke velgen!
Ja. Heb hier wel een kwast. Maar vandaag niet gebruikt. Wordt daar ook niet zo heel vies. Velgen zijn goed beschermt ;)
Maar 1x in de zoveel tijd even erlangs met een kwastje kan idd geen kwaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk